پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

از ثمره علم و عمل تا جهش توليد

۷۱ بازديد

از ثمره علم و عمل تا جهش توليد
تلفيق علم و عمل برادران مهابادي براي رونق داخلي به سمت بازار سرمايه، محركي براي تسريع بخشيدن به رونق توليد است.
به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شكل گيري زنجيره علم تا عمل در سال جهش توليد  مي‌تواند موجب تحول در بحث اقتصاد و توليد و خودكفايي باشد. با قدم گذاردن در راه توليد مي‌توان به يك اقتصاد پويا، مقاوم و سالم رسيد و غول تحريم را به آساني در هم شكست.
همچنين لازمه تحقق شعار سال جهش توليد و توسعه همه جانبه حمايت از سرمايه گذاران عزم جهادي جوانان و كمك به آنان براي فعاليت در حوزه اقتصاد است. حمايت از سرمايه‌هاي خرد و هدايت آن به سمت بازار سرمايه مي‌تواند محرك قوي و خوبي براي تسريع بخشيدن به رونق توليد باشد.
توليد مي‌تواند شامل همه فعاليت‌ها و اقداماتي باشد كه باعث مي‌شود ارزش افزوده بيشتري در كشور توليد شده و عملاً اين موضوع باعث افزايش درآمد ملي و ايجاد توانمندي‌ها و مزيت‌هاي جديد در كشور مي‌شود.
براي نيل به اين هدف بايد حمايت از توليد داخلي و كالاي ايراني را سرلوحه كار قرار دهيم و با بالابردن كيفيت محصولات توليدي داخل واردات را كاهش دهيم و به سمت صادرات توليدات داخلي پيش برويم. بر اين اساس انضباط اقتصادي، پرهيز از اسراف و حفظ ثروت ملي و منابع كشور، توسعه اشتغال و كار مضاعف، حمايت از توليد و سرمايه ايراني، حماسه آفريني در بحث اقتصاد و توليد، مديريت دقيق جهادي در عرصه اقتصادي و فرهنگي به تحقق اين شعار قطعأ كمك خواهد كرد.
اقتصادي كه از فيلتر برادران مهابادي مي‌گذرد
آقاي جلالي به همراه ۲ تا از برادرانش كه آن‌ها هم تحصيلات عاليه دارند با توليد انواع فيلتر هواي خودرو توانستند علم و عمل را با هم پيوند بزنند تا ۱۰ نفر از ثمره كارشان اِرتزاق كنند.
آنان بر اين باورند مي‌توانند با همت و تلاش خود بازار داخلي را تامين كنند تا از واردات و قاچاق اين كالا جلوگيري شود.
جلالي پور از فارغ التحصيل رشته شيمي است و او به خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: روزي كه به دانشگاه رفتم به همچين روزي فكر ميكردم كه بتوانم براي جامعه ام مفيد باشم.
جلالي  پور مي گويد: با سرمايه اندكي اين كارگاه را راه اندازي كرده و هدفش رونق توليد ملي و كمك به جوانان تحصيل كرده بيكار است و سود كم و توليد با كيفيت را عامل موفقيت مي‌داند.
او افزود: علاوه بر اينكه خودمون مشغول كار هستيم براي چند نفر ديگر هم شغل ايجاد كرديم.
در كارگاه برادران جلالي انواع فيلتر روغن و فيلتر هواي خودرو توليد مي شود
ديگر برادر جلالي پور مدير توليد شركت مكريان به خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ما اينجا ماهانه حدود يك هزار فيلتر روغن و هواي خودرو توليد مي‌كنيم.
جلالي پور اظهار كرد: حدود يك سال هست كه فعاليتمون رو شروع كرديم و خوشبختانه توانستيم در بازار جايگاه مناسبي رو بدست آورديم.
توليدكننده فيلتر هواي خودرو تصريح كرد: اين محصول توليد داخلي نبست به مشابه خارجي براي مصرف كننده ارزانتر تمام مي‌شود.
ادامه مطب: كليك كنيد
مقالات مرتبط: قاليشويي دولت

صرفه‌جويي براي مقابله با بحران كم آبي و كرونا

۷۶ بازديد

به نقل از ايلنا با رسوخ ويروس منحوس كرونا معمولا توصيه ها و تاكيدات بهداشتي نيز بر اهميت شستشوي دست‌ها تاكيد دارد و اين شرايط خاص شستن مكرر دست‌ها و سطوحي كه احتمال آلودگي بيشتر دارند لزوم صرفه جويي در مصرف آب بيش از پيش ضرورت دارد. 


 از سوي ديگر استان هاي جنوبي به ويژه هرمزگان نيز معمولا به دلايل مختلف و پشت سر گذاشتن خشكسالي 16 ساله با كاهش منابع آبي رو به روست، پس اهميت و رعايت صرفه جويي در مصرف آب مي تواند عدالت را در استفاده از منابع آبي به محقق كند.. 

 

حالا كه يقين حاصل شده مشخص نيست ويروس كرونا تا چه زماني مهمان ما خواهد بود ، لازم است كه در مصرف آب اين مايه حيات بيشتر تلاش كنيم و از هدر رفت و اسراف در مصرف آب خودداري كنيم.

 بيشتر بخوانيد: قاليشويي دردشت

همه ساله در فصل تابستان كشور و مخصوصا استان هرمزگان با افزايش مصرف آب روبرو مي شود و اين موضوع فشار زيادي را به شبكه توزيع آب وارد مي كند، همچنين با فراگير شدن موضوع آلودگي به ويروس كرونا و لزوم رعايت موازين بهداشتي قطعا با افزايش مصرف بيشتري روبرو هستيم، قطعا شهروندان با توجه به كاهش شديد منابع آبي و در پيش‌ بودن تابستاني گرم مي بايست از مصارف غيرضروري چشم‌پوشي كنند.

 

همه مي دانيم كه شست و شوي فرش و قاليچه در منازل موجب هدر رفت حجم زيادي آب مي شود و بهتر است، براي شست‌وشوي فرش‌ها از طريق قاليشويي ها اقدام كرد و براي صرفه جويي در مصرف آب از شستن ديوارها با آب شرب بپرهيزيم.

 

استفاده از فشار آب شيلنگ‌ها براي نظافت حياط و پاركينگ منازل به جاي بهره گيري از جارو و آب پاش، شستن خودرو با شيلنگ به جاي استفاده از سطل آب، از جمله مصاديق بارز هدر رفت آب است كه رعايت و انجام صحيح آنها مي تواند به حفظ وضعيت پايدار شبكه توزيع آب شهري كمك كند.

 

بدون شك مصرف آب در تابستان امسال افزايش مي يابد كه شايسته است شهروندان با در نظر گرفتن ساعات پرمصرف آب، اصول صرفه جويي و بهينه سازي مصارف را مد نظر قرار داده و در استفاده از آب صرفه جويي كنند.

ان شا الله  با اندكي صرفه جويي بتوانيم با بحران كم آبي و كرونا مقابله كرده ، هم خود و هم ديگران را از آب اين نعمت الهي بهره مند سازيم.

محمدكمالي باغستاني- روزنامه نگار

مقالات مرتبط:

قاليشويي لويزان