پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

نرخ خدمات صنف قاليشويان اعلام شد

۳۰ بازديد

نرخ خدمات صنف قاليشويان اعلام شد

رئيس اتحاديه قاليشويان ضمن اعلام نرخ خدمات صنف قاليشويي، گفت: مردم براي قاليشويي فقط به واحدهاي مجاز مراجعه كنند و به هر نوع تبليغي در اين زمينه اطمينان نكنند.

حميد محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در مورد نرخ قاليشويي در سال جديد گفت: قاليشويان در سال 1398 افزايش قيمتي نداشتند، اما امسال نرخ قاليشويي بين 25 تا 30 درصد افزايش يافته است. 

 

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران  درباره وضعيت تقاضاي قاليشويي در ايام پايان سال، افزود: به دليل شيوع كرونا از سال گذشته تقاضا براي قاليشويي كاهش يافته، به طوري كه سال گذشته در اين مقطع با شيوع ويروس كرونا در كشور تقاضا قاليشويي مجيديه به شدت كاهش يافت و امسال نيز تقريبا همان شرايط حاكم است، بنابراين در مقايسه به بازار شب عيد دو سال گذشته حدود 40 درصد تقاضا كاهش يافته است. 

 

وي با تاكيد بر اينكه مردم به واحدهاي قاليشويي بدون مجوز اعتماد نكنند، گفت: در ايام پاياني سال تبليغات اينترنتي و پخش تراكت‌هاي تبليغاتي قاليشويي زياد مي‌شود كه برخي مردم بدون توجه به پروانه فعاليت اين تبليغ كنندگان قاليشويي به آنها اعتماد مي‌كنند و دچار مشكلاتي مي‌شوند.

 

محمدي بيان داشت: به  دليل اينكه اغلب اين قاليشويي‌هاي غير مجاز داراي مكان مشخصي نيستند و هيچ گونه مجوز فعاليت قانوني از اتحاديه ندارند، در نتيجه در صورت بروز هر گونه مشكلي، امكان پيگيري از طريق اتحاديه وجود ندارد. 

 

وي گفت: متقاضيان براي جلوگيري از بروز هر گونه مشكل احتمالي براي انتخاب قاليشويي به سايت اتحاديه قاليشويان تهران مراجعه كنند و يكي از واحدهاي داراي مجوز را انتخاب كنند. 

 

محمدي بيان داشت: در اين صورت اگر خسارت احتمالي به فرش وارد شود، اتحاديه پاسخگو خواهد بود. 

مقالات ديگر: قاليشويي چيذر

شايد بخواهيد بخوانيد: هزينه لمينت دندان ۱۴۰۰

آسيب‌هاي كرونا به اصناف در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد توجه نمايندگان است

۳۱ بازديد

شهرري - ايرنا - نماينده مردم تهران، شميرانات، ري، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس براي رسيدگي مشكلات و آسيب‌هاي ناشي از كرونا به اصناف برنامه‌ريزي مي‌كند تا اقدامات مربوط به اين قشر در بودجه سال ۱۴۰۰ منظور شود.

 

سيد علي يزدي خواه روز شنبه در جلسه طرح مسائل ومشكلات اتحاديه هاي صنفي شهرستان ري افزود  از رسيدگي و بررسي مشكلات اصناف و آسيب‌هاي ناشي از كرونا در مجلس خبر داد و افزود:  مشكلات ناشي از بحران كرونا و فشاري كه بر اصناف وارد شده در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است و بيشترين آسيب در اين خصوص به رستوران‌داران وارد شده است.

قاليشويي قيطريه

وي اظهار داشت: مشكلات اصناف و درخواست‌هاي بررسي قوانين در زمينه نسخ قوانيني كه بايد باطل شود و ايجاد قوانيني كه لازم است از سوي مجلس شوراي اسلامي حل ‌و فصل مي‌شود.

 

اين نماينده مجلس با قدرداني از همراهي اصناف در كنترل بيماري منحوس كرونا خاطرنشان كرد: اصناف همواره در ايام مختلف هنگام ضرورت نقش تأثيرگذاري در جامعه داشنند كه نمونه آن در پيروزي انقلاب و مقابله با شيوع كرونا بسيار محسوس است.

 

يزدي خواه اضافه كرد: اصناف نقش تاثيرگذاري در حوزه هاي اقتصادي و معيشتي دارند و از آنجا كه كرونا تاثير بسزايي در كسب و كارها داشت لذا نياز به تعامل و همراهي بيشتر مسئولان دارند.

 

اين نماينده مجلس ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده در شهرستان ري حدود ۴۵ هزار پروانه صنفي فعاليت دارند كه با احتساب خانوارهاي منتفع از اين صنوف در حدود يك ‌پنجم جمعيت ري را در برمي‌گيرد كه جمعيت زيادي است.

 

يزدي خواه يادآور شد: افزايش فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بيش ‌از حد لازم موجب تحت تاثير قرار گرفتن حداقل ۲۰ مغازه اطراف آن واحد فروشگاهي مي‌شود لذا ‌بايد از سوي اتحاديه كشوري و مسئولان مربوطه مورد توجه و تحديد نظر قرار گيرد.

 

به گزارش ايرنا، شهرستان ري با برخورداري از ۵۶ اتحاديه توزيعي، توليدي و خدماتي و ۱۰ هزار واحد صنعتي و صنفي از جمله شهرك صنعتي شمس آباد، كارخانه سيمان و كارگاه هاي توليدي و خدماتي اعم از سنگ بري، شيشه و سفال، آجرپزي، كارگاه قاليبافي و قاليشويي، كشتارگاه دام و طيور به عنوان قطب كار و توليد در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 

شهرستان ري ۶ شهر ، پنج بخش و يك ميليون نفر جمعيت دارد.

 

مقالات مرتبط ديگر:

دندانپزشكي در متزل

قيمت شستشوي فرش