پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

فرش قرمز برای اولین بار در تاریخ اسکار تغییر رنگ داد!

۵ بازديد

فرش قرمز برای اولین بار در تاریخ اسکار تغییر رنگ داد!
از اسکار سی و سوم در سال ۱۹۶۱، این اولین بار است که در مراسم اسکار ۲۰۲۳، رنگ فرش این رویداد مهم سینمایی قرمز نیست و رنگ بژ انتخاب شده است.
به نقل از هالیوود ریپورتر، به گفته مسئولان آکادمی اسکار، از اسکار سی و سوم در سال ۱۹۶۱، این اولین بار است که در مراسم اسکار ۲۰۲۳، رنگ فرش این رویداد مهم سینمایی قرمز نیست و رنگ بژ انتخاب شده است.

آکادمی علوم و هنر‌های تصاویر متحرک، در یک رویداد سنتی در روز چهارشنبه، میزبان رسانه ها، کارکنان و اعضای این این برنامه و «جیمی کیمل» مجری آن بود که با پهن شدن فرش قرمز اسکار امسال، مشخص شد رنگ این فرش واقعاً قرمز نیست و همین موضوع، دستاویز شوخی‌های «جیمی کیمل» شد که سه سال پیاپی است اجرای این رویداد مهم سینمایی را برعهده دارد.

وبگردی: 

علائم وجود ساس در منزل

قالیشویی در جشنواره

این مجری گفت: واقعاً هیجان‌زده هستم و افتخار می‌کنم و این موضوع، بیشتر از همه به خاطر فرش است چراکه خیلی زیباست.

به نظر می‌رسد که سنت شکنی درمورد نمادین‌ترین فرش قرمز هالیوود هیچ گونه ارتباطی با سیلی تیترساز اسکار سال گذشته ندارد و یکی از مسئولان امر می‌گوید که فرش اسکار از نظر رنگ، تغییرات بزرگی کرده است.

«جیمی کیمل» با اشاره به نگرانی مردم درمورد اسکار امسال و تکرار نشدن اتفاق سال گذشته ادامه داد: مردم خیلی نگران بودند که امسال هم، مثل سال گذشته با خشونت و سیلی همراه باشد و از این جا باید بگویم و این اطمینان را بدهم که در جریان برگزاری این مراسم، خونی ریخته نخواهد شد.

برگزارکنندگان آکادمی اسکار می‌گویند اگرچه در سال ۱۹۶۱ برای نخستین بار، خارج از ورودی سالن اجتماعات سانتامونیکا، فرش قرمز پهن شد، ولی آن زمان هم، رنگ این فرش به طور کامل قرمز نبود و تا حدی به این رنگ بود.

امسال، «لیزا لاو» یکی از مدیران مجله «ووگ» و «رائول اویلا» از مت‌گالا تصمیم دارند که تجربه زیبایی‌شناسانه فرش قرمز را به چالش بکِشند.

«لیزا لاو» درمورد چرایی انتخاب رنگ بژ گفت که با توجه به حضور مهمان‌ها در سالن برگزاری در حوالی ساعت ۱۶ بعد از ظهر و وجود آفتاب و همین طور پوشش رسمی آن‌ها که مناسب مراسم شب است این رنگ انتخاب شد تا تغییر از ساعات روز به شب، به آهستگی صورت بگیرد.

او رنگ بژ را تداعی شن‌های ساحلی در زمان غروب آفتاب عنوان کرد و این موضوع را اولین تجربه تغییر سنت‌ها دانست و گفت که به تدریج، تغییرات دیگری هم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که امسال، برگزارکنندگان آکادمی اسکار به رسانه‌های حاضر در این رویداد مهم سینمایی اعلام کرده اند که از کت و شلوار یا لباس مشکی یا تیره با کراوات سیاه استفاده کنند و در این مراسم حضور داشته باشند.

منبع: https://www.yjc.ir

نکات مهم در خرید فرش ماشینی توسط فرشیما فاش شد

۷ بازديد

نکات مهم در خرید فرش ماشینی توسط فرشیما فاش شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
 
یکی از اصلی‌ترین المان‌ها و عناصر کاربردی در دکوراسیون‌های منازل، فرش ماشینی است که دارای اهمیت بالایی می‌باشد. هنگام خرید فرش مشتریان گران‌قدر باید مدنظر داشته باشند که فرش ماشینی را قرار است در کجا پهن کنند و کاربرد آن چیست؟ به طورکلی باید بگوییم در خرید فرش ماشینی نکات کلیدی وجود دارد که باید اصول و قواعد آن رعایت شود؛ در این صورت می‌توانید شما با انتخابی هوشمندانه و زیرکانه، گزینشی درست و مطمئن داشته باشید. شاخصه‌های مهمی همچون شانه و تراکم فرش، طرح، رنگ بندی، نوع دکوراسیون و سبک زندگی در انتخاب فرش ماشینی نقش بسزایی دارند.
مؤلفه‌هایی مستور، اما کاربردی در خرید فرش ماشینی
در انتخاب فرش ماشینی چند پارامتر مهم وجود دارد که رعایت هوشمندانه آن از ضوابط اصلی خرید فرش ماشینی است. از آنجایی که فرش ماشینی کاشان یک کالای ارزشمند با قیمت بالا است، باید با رعایت این مؤلفه‌ها که توسط مجموعه بزرگ فروش فرش فرشیما فاش شده است، آگاهانه انتخاب شود.

 طول عمر فرش ماشینی با دو فاکتور مهم شانه و تراکم
از مهمترین مؤلفه در انتخاب فرش طول عمر و دوام بالای آن می‌باشد که با تراکم فرش و الیاف به کار رفته در آن رابطه مستقیمی دارد. قبل از خرید فرش توجه به شانه و تراکم فرش از موارد بسیار مهم می‌باشد؛ چه‌بسا بسیاری از خریداران هنگام انتخاب فرش ماشینی چنان شیفته طرح و نقشه فرش می‌شوند که از شانه و تراکم فرش غافل می‌شوند؛ به همین خاطر انتخابی نادرست انجام می‌دهند.

تعداد گره در طول و عرض فرش از مسائل مورد توجه در خرید قالی است. هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، فرش از طول عمر بالایی برخوردار است.

 

قیمت فرش
قیمت فرش ماشینی https://carpetfarshima.com/carpet بر حسب کیفیت بالا برای خریدار مهم است؛ چه‌بسا امروزه فرش‌های تزیینی با الیاف نامرغوب تولید می‌شوند که قیمت بالایی دارند؛ لذا خرید فرش مستقیم از کارخانه راهی مطمئن برای تهیه یک بافته با کیفیت و قیمت مناسب است. خرید فرش کاشان مستقیم از کارخانه در مجموعه فرشیما به صورت اینترنتی و حضوری برای مشتریان گرامی امکان پذیر می‌باشد و این موضوع باعث شده تا تجربه خریدی مقرون به صرفه داشته باشند.

 

ضخامت و لطافت فرش ماشینی
لطیف بودن فرش حس خوشایندی است که افراد هنگام تماس با انواع بافته ماشینی به آن دست پیدا می‌کنند. فرش ماشینی کاشان با متفاوت بودن ارتفاع نخ خاب فرش با نام فرش ضخیم یا ظریف به فروش می‌رسند.

ضخیم بودن یا ظریف بودن فرش متناسب با کارایی و مکان مورد استفاده انتخاب می‌شود.فرش‌های با ضخامت بالا به عنوان کفپوش برای نشست و برخاست‌های طولانی است تا احساس راحتی در افراد ایجاد شود. فرش 700 شانه یکی از فرش‌های ضخیمی است که محبوبیت بسیاری در دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن دارد و با تنوع نقش و نگارهای جذاب فرش ماشینی 700 شانه https://carpetfarshima.com/carpet-700-reeds هیچگاه از مد نمی‌افتد.

فرش‌های ظریف مثل فرش 1200 شانه https://carpetfarshima.com/carpet-1200-reeds مناسب افرادی است که زیبایی فرش برایشان مهم است. این فرش‌ها مناسب تمامی فضاها و مکان‌ها نیست؛ چراکه بیشتر این فرش‌ها به عنوان فرش تزیینی و زینت بخش در دکوراسیون استفاده می‌شود. قسمت‌های مختلفی همچون سالن پذیرایی و اتاق نشیمن که رفت و آمد زیادی ندارند از این فرش ظریف می‌توانند استفاده نمایند.

 

خرید فرش ماشینی گزینه ای نوین برای دکوراسیون امروزی
انتخاب فرش باید حس خوبی را در مخاطب و بیننده ایجاد کند تا افرادی که در آن مکان زندگی می‌کنند به آرامش نسبی دست پیدا کنند. با توجه به اصول دکوراسیون داخلی، طرح و رنگ فرش به گونه ای باید انتخاب شود که فضای دکوراسیون کاملاً ایده‌آل و آرام بخش باشد تا افراد از نمای ظاهری فرش تا سالیان سال لذت ببرند.

خرید فرش ماشینی یکی از روش‌های آسان برای ایجاد روح بخشیدن در فضای محیط می‌باشد و باعث برپایی محفلی گرم در دورهمی‌های دوستانه می‌باشد؛ لذا انتخاب آن بسیار مهم است. برای ایجاد فضایی جذاب و متمایز می‌توانید از رنگ‌های مکمل در اکسسوری‌ها استفاده شود تا چینشی زیبا داشته باشید.

با رعایت نکات اصلی خرید فرش ماشینی، می‌توانید هماهنگی خوبی میان اجزای منزل داشته باشید. با انتخاب صحیح فرش علاوه بر نشان دادن سلیقه خود در ماندگاری و طول عمر فرش نقشی مؤثر ایفا خواهید کرد.

وبگردی:

قالیشویی در فرجام

ساس چه شکلیه

 

طرح فرش جدید کاشان مشخصه ای طلایی در خرید فرش ماشینی
خریدار هنگام خرید فرش آنلاین باید نوع چیدمان دکوراسیون و یا سبک زندگی را مدنظر داشته باشد. با توجه به اینکه امروزه قیمت فرش بالا می‌باشد و برخی از افراد توانایی خرید فرش کاشان را ندارند، بهتر است فرشی را تهیه نمایند که تنها با تغییر رنگ اکسسوری‌ها بتوانند نوع دکوراسیون را تغییر دهند.

طرح‌های کلاسیک فرش جدید کاشان در طیف رنگ خنثی مناسب دکوراسیون مدرن می‌باشد. این بافته متناسب با سلایق خریدار بیشتر در رنگ‌های خنثی ذغالی، فیلی، طوسی و نقره ای ارائه می‌شود که مناسب دکوراتیو‌های مدرنیته امروزی هستند.

فرش افشان https://carpetfarshima.com/product-tag/afshan-design-carpet با رنگ‌های روشن و لایت مناسب دکوراسیون‌های مینیمال هستند. محیط‌هایی که کوچک هستند با رنگ خنثی در طرح و نگاره طرح افشان با قانون خطای دید فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. رنگ روشن مناسب اتاق کودک یا آشپزخانه نمی‌باشد؛ زیرا با ریخت و پاش‌های بسیار زیبای فرش مکدر می‌شود.

طرح‌های خشتی در دکوراسیون‌های امروزی جای ویژه خود را محفوظ نگه داشته اند. قاب‌های منظم‌‌ و یا نامتقارن فرش خشتی در تلفیق با طرح افشان و خشتی فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. طرح خشتی مناسب‌ترین گزینه برای دکوراسیون کلاسیک می‌باشد که امروزه در طرح آن از نقوش سنتی استفاده می‌شود.

 

چالش خرید بافته ماشینی از فرشیما برحسب جنس فرش
کارخانه فرش کاشان با در نظر گرفتن فاکتور مهم جنس الیاف به شما کمک می‌کند تا در انتخاب فرش با کیفیت، کمترین خطا را داشته باشید. امروزه فرش کاشان با الیاف‌های مختلف در سایت فرش کاشان فرشیما به فروش می‌رسد که می‌توان به چند نمونه از آن‌ها همچون فرش‌های آکریلیک، پلی استر، ورژن و... در این فروشگاه فرش ماشینی اشاره نمود. با راه اندازی سایت فروش فرش کاشان فرشیما خریداران می‌توانند مقایسه اجمالی بر طرح‌های مختلف قالی کاشان داشته باشند و به دلخواه خود یک بافته را انتخاب نمایند.
فرش آکریلیک
فرش آکریلیک دارای لطافت و نرمی بالایی می‌باشد. دوام فرش آکریلیک در حد عالی است و قیمت آن در برابر کیفیتی که دارد نسبت به دیگر فرش‌ها بالاتر می‌باشد.

فرش آکریلیک هیت‌ست شده نمونه ای از فرش ضد حساسیت و بدون پرزدهی است که ضامن سلامتی افراد خانواده است.

 

فرش ورژن
فرش‌های ورژن نسبت به فرش‌های آکریلیک از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند؛ اما به تازگی فرش 700 شانه ارزان قیمت https://carpetfarshima.com/cheap-carpet-700-reeds که با الیاف ورژن تولید می‌شود، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

 

فرش پلی استر
در فرش پلی استر درخشش زیبایی بخاطر الیاف مصنوعی آن وجود دارد. این فرش‌ها پرز دهی کمی دارند؛ اما عمر کوتاهی نسبت به دیگر فرش‌ها دارند و می‌توان گفت بافت آن آسیب پذیرتر می‌باشد؛ بدین دلیل پیشنهاد می‌شود این فرش با رنگ و لعاب زیبا را در قسمت‌هایی که رفت و آمد آن بسیار کم است استفاده شود تا بافت فرش آسیب نبیند.

تمامی این بافته‌ها با الیاف مختلف در فرشیما با قیمت مناسب قابل خرید ‌است. اگر در انتخاب فرش هنوز سؤالات مبهمی در ذهنتان باقی مانده است، می‌توانید از طریق کارشناسان فروش فرشیما مشاوره رایگان دریافت نمایید و تجربه خریدی آگاهانه و مطمئن را داشته باشید.

 

منبع: https://carpetfarshima.com

 

قیمت قالیشویی ها برای شستن فرش ها چقدر است؟

۶ بازديد

قیمت قالیشویی ها برای شستن فرش ها چقدر است؟
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه نرخ خدمات قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت، این نرخ‌ها جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه نرخ خدمات قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت، این نرخ‌ها جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم.

وبگردی: بهترین زمان سمپاشی ساس

قالیشویی حکیمیه

حجت محمدی درباره وضعیت بازار شب عید قالیشویی‌ها اظهار کرد: امسال تعداد مراجعه کنندگان به قالیشویی برای خانه‌تکانی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، اما افراد تعداد فرش کمتری برای شست‌وشو تحویل می‌دهند. برای مثال اگر سال قبل هر فرد متقاضی شست‌وشوی چهار فرش بود، امسال فقط یک فرش برای شست‌وشو می‌آورد.
وی درباره نرخ‌های امسال قالیشویی نیز گفت: اوایل امسال اتحادیه درخواست افزایش قیمت را به سازمان صمت و سازمان حمایت ارائه کرد، اما موافقت با آن حدود هشت ماه زمان برد. بنابراین با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت این نرخ‌های که مربوط به ابتدای امسال بود، جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم

برای دیدن جدول قیمت ها کلیک کنید

نگه داری از ریشه ی فرش

۵ بازديد

نگه داری از ریشه ی فرش
نگهداری درست و اصولی از ریشه های فرش باعث می شود طول عمر فرش شما افزایش پیدا کند و برعکس نگهداری غیر اصولی از ریشه ها سبب از بین رفتن ریشه و در نهایت فرش شما می شود. در این مطلب ما ترفندهایی را به شما معرفی می کنیم تا به ساده ترین شکل ممکن ریشه های فرش خود را در امان نگه دارید. شاید در نگاه اول حضور ریشه در فرش بی اهمیت حتی مزاحم تلقی شود اما جالب است بدانید نه تنها وجود ریشه بی اهمیت نیست، بلکه ریشه مهمترین محافظ فرش است. علاوه بر همه ی این موارد ریشه های فرش تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و آراستگی فرش دارند. از طرفی ریشه با این وجود که خود مسئول محافظت از ساختار فرش است،آسیب پذیرترین بخش فرش محسوب می شود و در صورت عدم نگهداری صحیح خیلی سریع تر از تصور آسیب می بینند. زرد شدن ،پوسیدگی ، کنده شدن و پاره شدن از آسیب هایی است که ممکن است به ریشه ی فرش شما وارد شود و سبب از بین رفتن فرش شما شود. برای جلوگیری از پوسیدگی ، زردشدگی و کنده شدن باید از روش های مراقبتی ریشه استقاده کنیم.
ترفندهای مراقبت از ریشه های فرش
نظافت ریشه ی فرش
به صورت منظم و با دقت ریشه ها را جاروبرقی بکشید.
در صورت ریختن چیزی روی ریشه ی فرش، سریعاً فرش را تمیز و خشک کنید.
بعد از شست و شو فرش های خود را به صورت آویز یا رول شده خشک نکنید تا ریشه ها زرد نشوند.
ریشه ها را با آب داغ نشورید.
دسته بندی ریشه ی فرش
دسته بندی ریشه ی فرش، نظافت فرش را آسان تر می کند و ظاهر ریشه ها را مرتب و آراسته نشان می دهد. فرقی نمی کند فرش شما ماشینی ، ابریشم ماشینی و یا دستباف باشد وقتی شما ریشه های فرش را دستبه بندی و مرتب می کنید، سبب بالاتر رفتن استحکام ریشه نیز می شود. روش های دسته بندی ریشه عبارتند از:

وبگردی: 

آیا ساس با شستشو از بین میرود

قالیشویی در نارمک


1)گره زدن ریشه ی فرش
·گره ی نخودی:
انجام گره ی نخودی روی فرش های درشت بافت با ریشه های بلند امکان پذیر است.
·گره ی دوتایی:
گره ی نخودی برای فرش های ریز بافت مناسب است.
1. یک نخ بلند و ضخیم مانند نخ کوبلن یا نخ مخصوص لحاف دوزی تهیه کنید.
2.ریشه های فرش را به دسته های 2 تا 5 عددی تقسیم کنید.

3.نخ را عمود بر ریشه های فرش قرار دهید.

4.نخ ضخیم را 3 بار به دور اولین دسته ی ریشه ها گره بزنید.

5. نخ را بدون قطع کردن به سمت دسته ی بعدی ریشه ها ببرید.
6. دسته ی بعدی را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر نخ دوم را دوبار به دور انگشت سبابه و شست بپیچید و سپس یک حفره ایجاد کنید.

7.دسته ی ریشه ها را از بین حفره ی ایجاد شده رد کنید و نخ را بکشید تا گره سفت شود.

8.مرحله ی قبل را مجدد تکرار کنید تا گره ها محکم شود. حتماً توجه کنید گره ی جدید را روی گره ی قبلی بزنید.

9.تا پایان ریشه ها این فرایند را ادامه دهید.
·گره ی زنجیره ای:
گره ی زنجیره ای بیشتر جنبه ی زیبایی و تزئین دارد. این گره کاملا متغیر و سلیقه ای است. برای ایجاد این گره از ترکیب های خلاقانه ی دو روش قبلی استفاده می کنند.

2) چسب زدن ریشه ی فرش
چسب زدن ریشه ی فرش یکی دیگر از روش های آسان و خانگی است.اما این روش به علت آسیب های احتمالی چون پوسیدگی و کنده شدن ریشه فرش، چندان توصیه نمی شود.

3) استفاده از کاور ریشه
استفاده از کاور ریشه یکی از روش های خوب و کارامد است.در ساختار کاور هیچ چسب یا ترکیب شیمیایی آسیب دهنده وجود ندارد .

4) لفاف دوزی کردن ریشه
لفاف دوزی قدیمی ترین روش در نگهداری ریشه ی فرش است.

برای لفاف دوزی باید ابتدا ریشه ها را مرتب کنید، تا بزنید و داخل پارچه قرار دهید و لفاف را تا ابتدای ریشه بیاورید و بدوزید.

برای لفاف دوزی بهتر است از پارچه های برزنتی محکم یا متقال استفاده کنید.

در انواع فرش ماشینی، ابریشم ماشینی فرش بهشتی ، ریشه های فرش با جدیدترین دستگاه ها مرتب دسته بندی می شوند تا فرش شما همیشه تمیز و مرتب باشد و کمترین آسیبی به آنها وارد نشود.

مشتریان عزیزی که قصد خرید فرش دارند می توانند به شعب فرش بهشتی در تهران، کرج، ساری و بابلسر و همینطور نمایندگی های در سراسر ایران مراجعه کنند.

منبع: فردا نیوز