پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

قاليشويي‌ها در آستانه تعديل بيشتر نيرو

۵۷ بازديد

حميد محمدي كمسرخ رئيس اتحاديه قاليشويان تهران درباره تاثير كرونا بر اين شغل گفت: متاسفانه با شيوع كرونا نزديك به ۷۰درصد كاهش درآمد داشتيم. مردم به كارگران اطمينان ندارند و مي‌ترسند كه عامل شيوع باشند. از طرفي هم حق دارند و نمي‌توان نسبت به رعايت مسائل بهداشتي اعتراض كرد.

به گزارش دنياي اقتصاد، وي افزود: قبلا با هر سفارش كارگران به خانه مردم مي‌رفتند و قالي را از منزل مردم به قاليشويي مي‌آوردند، اما در حال حاضر مردم اجازه اين كار را نمي‌دهند. تعداد مراجعان به قاليشويي هم كه پارسال ۲۰ درصد مشتري‌ها را تشكيل مي‌داد عملا بيشتر از نصف ريزش داشته است. شرايط به گونه‌اي است كه از ابتدا ۲۰ واحد قاليشويي تعطيل شده‌اند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا تعديل نيرو هم داشته‌اند نيز گفت: متاسفانه بله. هر كارگاه قاليشويي به طور متوسط ۲۰ كارگر ثابت دارد. وقتي بازار كاملا تعطيل است چاره‌اي نيست، وقتي كار نيست و كسي سفارش شست‌وشوي قالي نمي‌دهد كاسب چگونه مي‌تواند از پس دستمزد كارگران بر بيايد؟ اين در حالي است كه اگر شرايط همين‌گونه پيش برود تعديل نيروي بيشتري هم خواهيم داشت.

مقالات مرتبط: قاليشويي اختياريه

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا هيچ‌كدام از واحد‌ها از طرح‌هاي حمايتي دولت براي جلوگيري از تعديل نيرو استفاده نكردند نيز گفت: بعضي از واحد‌ها قصد دريافت اين وام را داشتند كه متاسفانه به سبب دست‌وپا گير بودن شرايط دريافت وام منصرف شدند. از طرفي مبلغ وام به ميزاني نيست كه بتوان گفت مشكلي از كسبه حل مي‌كند و در اين اوضاع به بانك هم بدهكار مي‌شوند. دولت اگر در بحث ماليات مي‌توانست طرح‌هاي تسهيلاتي اجرا كند كمك بيشتري مي‌كرد تا وام. متاسفانه اداره ماليات به هيچ صراطي مستقيم نيست.

او در ادامه گفت: وقتي از ابتداي سال پس از دوماه تعطيلي كامل، همه كارگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفيت كار مي‌كنند چگونه مي‌توانند ماليات را بپردازند؟ آن هم با ۸ تا ۱۵ درصد افزايش. واحد‌هايي كه توان پرداخت ماليات ندارند جريمه مي‌شوند و در شرايطي كه كاسب حتي براي ادامه فعاليت مشكل دارد جريمه به عنوان يك بار اضافي شرايط او را دوچندان سخت مي‌كند.

به نقل از: فرارو

محمد حسين لطيفي با «پادري» به شبكه سحر مي‌آيد

۶۱ بازديد

به گزارش حوزه راديو تلويزيون گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران جوان، سريال تلويزيوني «پادري» جايگزين سريال «حيراني» در كانال اردوي شبكه سحر خواهد شد.

«پادري» داستان يك قاليشويي با نام مشتاق است كه تعطيل شده و صاحب آن فيروز براي حفظ مشتريان و اعتبار خود در تلاش است تا با اجاره يك قاليشويي ديگر كار را ادامه دهد.

دردسر‌هاي فيروز به جهت مواجهه با انبوهي از فرش‌هاي نشسته موقعيت‌هاي طنز بسياري ايجاد مي‌كند كه با نقش آفريني هومن برق نورد روايت مي‌شود.

سيما تيرانداز، بهنام تشكر، اميرحسين رستمي، نگار عابدي، مجيد ياسر، محمدرضا شيرخانلو، ياس نوروزي، زينب فلاحت پيشه و ... از ديگر بازيگران اين مجموعه مفرحند.

سريال «پادري» به تهيه كنندگي سيد محمود رضوي بوده توليد شده و مديريت دوبلاژ آن را هادي زينلي بر عهده داشته است.

پخش اين سريال از ۲۸ مهر در نظر گرفته شده و ساعت ۲۱ از كانال اردوي شبكه سحر به روي آنتن خواهد رفت.

مقالات مرتبط:

شستشوي فرش دستباف

نكاتي براي شستشوي فرش

۵۴ بازديد

معمولا بهتر است كه فرش ها را سالي يكبار و حتي تا هر ۱۸ ماه يكبار شستشو دهيد. شستشوي كافي، مناسب و كنترل شده فرش ها باعث افزايش طول عمر و صد البته زيبايي آنها خواهد شد. خيلي از افراد خودشان به سراغ شستشوي فرش هايشان مي روند كه طبعا اين مسئله به نوبه خود اشتباهاتي را نيز به دنبال خواهد داشت. در اين مطلب همراه ما باشيد تا شما را با اشتباهات رايج در شستشوي فرش آشنا كنيم و بگوييم كه چرا بيشتر توصيه مي شود فرش هايتان را به دست افراد كاربلد و متخصص در اين زمينه بسپاريد.

 

اشتباهات رايج در شستشوي فرش در منزل

زماني كه تصميم به شستشوي فرش در منزل و شستشوي دستي فرش مي گيريم طبيعتا به دليل سخت و سنگين بودن آن، انرژي زيادي از ما صرف مي شود كه با اين حال، كافي هم نيست. ممكن است مجبور شويم ترفندهايي را به كار ببريم كه همان ترفندها باعث خراب شدن و فرسودگي فرش شما گردد. اين در حالي است كه شما مي توانيد شستشوي فرش خود را به متخصصين اين امر بسپاريد تا با بهترين و مناسب ترين روش ها همراه با صرف انرژي بسيار، بتوانند به خوبي از پس شستشوي فرش شما بر آيند. با اين حال اگر دست به شستشوي فرش در خانه مي زنيد سعي كنيد از اين سه كار اجتناب نماييد:

 

• استفاده بيش از حد از شامپو

• استفاده بيش از حد از آب بر روي فرش

• محافظت از فرش خيس در مقابل مبلمان و ساير وسايل

 

• استفاده بيش از حد از شامپو در شستشوي فرش

طبيعتا استفاده بيش از حد از شامپو در شستشوي فرش همانقدر خطرناك و مخرب است كه شستن بيش از حد فرش! اين كار باعث به هم خوردن بافت رنگي و ضعيف شدن بافت فرش مي شود. سعي كنيد براي انجام اين كار به سراغ يك فرد آگاه و متخصص برويد و از او كمك بگيريد و به قول قديمي ها كار را به كاردان خود بسپاريد!

 

• استفاده بيش از حد از آب بر روي فرش در زمان شستشو

طبيعتا خيس كردن بيش از حد فرش، تمامي بافت هاي فرش را تحت تاثير قرار داده و خيس خواهد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خيس شدن بيش از حد فرش مي تواند باعث به هم ريختن بافت رنگ هاي فرش شود. بعضي از فرش ها هم بعد از آب خوردن و خيس شدن بيش از حد كوچك شده و به قول معروف آب مي روند! پس هيچ گاه فراموش نكنيد كه خيس شدن بيش از حد فرش و بافت هاي آن مي تواند موجب ايجاد چه آسيب هايي جدي گردد.

چرا به سراغ متخصصين شستشوي فرش و قاليشويي برويم؟

زماني كه متخصصين اين حوزه و شركت هاي قاليشويي دست به شستشوي فرش شما مي زنند، آن را با رطوبت كنترل شده اي مي شويند و به همين نسبت نيز فرش شما را به شكل كنترل شده اي خشك مي نمايند.

 

اين شركت ها داراي ماشين هاي شستشويي هستند كه از برس هاي شستشوي ضد گرد و غبار برخوردار هستند. مواد شوينده اي كه به كار مي رود با اندازه اي كافي و كنترل شده بوده و شستشوي منظم و مرتبي بر روي فرش شما اعمال مي كنند. اين روش تا جايي ادامه پيدا مي كند كه فرش شما بعد از طي كردن و پشت سر گذاشتن مراحلي منظم و كنترل شده به آرامي شروع به خشك شدن مي كند.

مقالات ديگر: قاليشويي در جشنواره

بسياري از متخصصين، روش ديگري نيز براي شستشوي فرش دارند؛ روشي مثل استفاده از اسپري اي كه حاوي مواد شوينده بود و فرش شما را بدون وارد شدن هرگونه آسيبي بر بافت و بدنه آن، شستشو خواهد داد. برخي از افراد با اين روش مخالف هستند و معتقدند كه ممكن است اين روش، فرش شما را به صورت كامل و مطمئني شستشو ندهد، اما مسئله اي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه اين روش، فرش شما را بدون خيس شدن و وارد شدن آسيبي به بافت آن شستشو مي دهد. اين تقريبا همان چيزي است كه فرش به آن احتياج دارد. برخي از متخصصين، روش اول را انتخاب مي كنند و برخي نيز روش دوم. در هر دوي اين روش ها تلاش و دقت بالايي لحاظ مي شود و شما مي توانيد اطمينان خاطر حاصل نماييد كه فرش شما به بهترين حالت ممكن شستشو يافته است.

 

فراموش نكنيم كه سپردن كار شستشوي فرش به متخصصين اين حوزه از دو جنبه، مزيت به حساب مي آيد:

 

اول اينكه اين شركت ها در زمينه جا به جايي و حركت دادن فرش هاي بزرگ و سنگين، هيچ مشكل و محدوديتي ندارند.

دوم اينكه آنها به خوبي مي دانند كه با رعايت چه اصول و شرايطي، فرش شما را به بهترين حالت ممكن شستشو دهند.

منبع : chidaneh.com

قاليشويي موشها

۵۹ بازديد

فرش موشها كثيف شده بود. خيلي كثيف. بايد حتما شسته مي شد. موشها مي خواستند خودشان آن را در حياط خانه شان بشويند. اما وسايل لازم را نداشتند. آنها مجبور بودند وسايلشان را از لابلاي وسايل توي انبار آدمها پيدا كنند. موشها دنبال چيزي مي گشتند كه از آن به عنوان فرچه استفاده كنند.

آنها گشتند و گشتند تا بالاخره يك مسواك كهنه پيدا كردند. موشها خوشحال شدند چون مسواك مثل يك فرچه ي دسته دار است. البته دسته ي آن كمي بلند است ولي عيبي ندارد.

قاليشويي پارو هم مي خواهد. حالا موشها بايد يك پارو پيدا مي كردند. آنها يك كارد آشپز خانه پيدا كردند. اما مامان موشه دعوا كرد و گفت اين وسيله ي خطرناكي است به درد ما نمي خورد. 

 

مقالات بيشتر بخوانيد: قاليشويي در ميرداماد

 

موشها كارد را سرجايش گذاشتند و باز هم گشتند. اين بار يك كف گير پيدا كردند. كف گير براي بچه موشها بزرگ بود اما عيبي نداشت بابا موشه زورش زياد بود و مي توانست از آن استفاده كند.

حالا فقط يك ظرف لازم بود تا در آن كف درست كنند. مامان موشه يك لنگه كفش چرمي پيدا كرد. بابا گفت همين خوب است چون آب از آن بيرون نمي رود مي توانيم در آن كف درست كنيم و روي فرش بريزيم . كفها كه آماده شدند مامان و بابا فرش  را كفي كردند. بچه موشها دوست داشتند توي فرش شستن شركت كنند. اما مامان موشه دعوا مي كرد.

باباموشي گفت عيبي ندارد. بعدا مي روند حمام و تميز مي شوند. با اجازه ي بابا، بچه موشها هم در شستن فرش كمك كردند. اما حسابي خودشان را خيس كردند. حالا شدند موش آب كشيده. آب از همه جايشان مي چكيد.

فرش شستن تمام شد. بابا فرش را از بالاي پشت بام آويزان كرد. مامان موشه گفت خدا كنه اين آدمها دست به فرشمان نزنند. آخه اين آدمها گاهي وسايل ديگران را هم برمي دارند و اصلا خجالت هم نمي كشند!!!

 بابا گفت نگران نباش من فرشمان را جايي گذاشتم كه دست كسي به آن نمي رسد. تا حالا هيچ آدمي نتوانسته فرش موشها را ببيند. فرش موشها سه ساعت بعد خشك شد و موشها آن را از پشت بام برداشتند.

منبع:tebyan.net

 

نكاتي جهت شستشوي فرش در قاليشويي

۵۷ بازديد

به گزارش بيتوته شايد هنوز دوران كودكي را به خاطر داشته باشيد كه اواخر اسفند گرچه فصل امتحانات بود و هنوز كمي از ته مانده سرماي زمستان دست و پاهايمان را سوزن سوزن مي‌كرد، اما به شوق آب‌بازي پاچه‌هاي شلوارمان را بالا مي‌زديم و كاسه به دست به جان قالي خيسي كه كف حياط پهن شده بود، مي‌افتاديم.

آن روزها ديدن قالي هاي رنگارنگي كه از پشت بام منازل آويزان شده بودند، خبر از رسيدن بهار و فصل خانه تكاني مي داد... ياد باد آن روزگاران ياد باد!

اما امروز ديگر خبري از آن حال و هوا نيست، بلكه تمام اين حس به چند برگ نيازمندي هاي روزنامه تبديل شده است و به جاي ديدن قالي هاي رنگارنگ آويزان از پشت بام، صداي آيفون تصويري را مي شنويم و وانتي پر از قالي را مي بينيم كه منتظر ايستاده است.

آن حس زيباي كودكي جاي خود را به يكي از الزامات زندگي ماشيني داده است: قاليشويي هاي صنعتي. خدماتي كه بسياري از خانواده هاي شهرنشين از اوايل اسفند تا فرا رسيدن سال جديد خواه ناخواه از آن استفاده مي كنند.

اكنون نيز دوباره زمان استفاده از آن خدمات، همراه با نگراني هايش فرارسيده است. كدام قاليشويي براي شستشوي فرش دستباف ها قابل اعتماد است؟ به كدام قاليشويي مي توان اعتماد كرد كه فرش ها را بخصوص اگر دستباف و گران قيمت هم باشند، خراب نكند؟ براي شستن قالي هايمان چقدر بايد هزينه كنيم؟ اين گزارش در فصل پررونق قاليشويان تلاش مي كند كمكتان كند.

شستشوي فرشها سنتي يا صنعتي؛ مساله اين است؟
پيش از هر چيز بايد بدانيد، به طور كلي شستن زياد فرش، بخصوص آنها كه تار و پود خاطره در دل دارند و با انگشتان هنرمندان بافته شده اند اصلا كار عاقلانه اي نيست و مي توان با روش هاي ديگري پاكيزگي را به منزل آورد. به عنوان مثال با استفاده از جاروبرقي مي توانيد كاملا غبار و خاك داخل تار و پود فرش را بگيريد و سپس با استفاده از شامپوهاي مخصوص فرش، درخشندگي دوباره اي به فرش هاي منزل خود بدهيد، اما اگر به هر حال، زمان شست وشوي اساسي فرش ها فرارسيده، معمولا گزينه قاليشويي فرشها در قاليشويي مقابل ماست.

آن هم به دليل اين كه يا وقت نداريم يا فضاي كار در اختيارمان نيست، ولي بدانيد در صورت داشتن امكانات و رعايت برخي نكات ازجمله استفاده از مواد شوينده مناسب يا نحوه آبگيري صحيح بد نيست خودتان آستين بالا بزنيد و خاطرات گذشته را زنده كنيد، اما در غير اين صورت با استفاده از قاليشويي هاي مجاز كه نحوه كار آنها توسط اتحاديه صنف قاليشويان تائيد شده است از خدمات آنها كمك بگيريد.

شستشوي فرش در قاليشويي متري چند؟
از قديم شنيده ايم هر كه بامش بيش، برفش بيشتر. به اين ترتيب هزينه شست وشوي قالي، موكت و تابلوفرش در قاليشويي ها به صورت مترمربع محاسبه مي شود و معمولا مرجعي به نام اتحاديه قاليشويان هر شش ماه قيمت رسمي و مصوبي را براي شستشوي فرش به قاليشويان مجاز اعلام مي كند كه همه موظف به رعايت آن هستند، اما در اين ميان موردي به نام قيمت توافقي وجود دارد. بسياري از افراد كه از خدمات قاليشويي استفاده كرده اند با اين موضوع آشنا هستند كه قيمت درج شده در آگهي با قيمت واقعي پرداخت و صورتحساب تفاوت دارد.

به طور كلي هزينه مصوب براي شستشوي فرشها در  قاليشويي مشخص و از سوي اتحاديه تعيين شده است، اما وقتي پاي فرش هاي نفيس يا تابلو فرش ميان مي آيد يا فرش شما به هر دليل نيازمند خدمات اضافي و خاص است، همه چيز به توافق طرفين بستگي دارد و هيچ چيز به مصوبه يا دستورالعمل بستگي نخواهد داشت. پس دقت كنيد چطور توافق مي كنيد و چه سندي براي اين توافق در اختيار داريد.

مجاز يا غيرمجاز
حال مهم ترين سوال درباره خدمات قاليشويي پس از تعيين قيمت آن اين است كه فرش هايمان را بخصوص اگر گران قيمت و نفيس هم باشند، به چه كسي مي سپاريم، اما نگران نباشيد زيرا اين پرسش، پاسخي مشخص و منطقي دارد.

كافي است وقتي به آگهي قاليشويان در روزنامه ها نگاه مي كنيد يا با پرس و جوهاي فاميلي يكي از قاليشويي هاي شهر محل اقامت خودتان را انتخاب مي كنيد، كمي حوصله بخرج دهيد و قبل از دادن آدرس براي بردن فرش هايتان، به اتحاديه قاليشويان شهرستان تلفن بزنيد يا به وب سايت رسمي آن اتحاديه مراجعه كنيد.

اگر نام قاليشويي مورد نظر خودتان را بين فهرست اسامي قاليشويان مجاز و مورد تائيد اتحاديه ديديد، 50 درصد كار انجام شده و بقيه به دقت شما بستگي دارد، اما اگر نام قاليشويي مورد نظر را در بين فهرست مجاز ها نديديد كلا از خير امتيازات آگهي يا تعريف بستگان گذشته و دوباره جست وجو كنيد تا گزينه مجاز و مناسبي بيابيد.

قبل از امضاي فاكتور و صورتحساب آن را بدقت مطالعه كنيد
براساس رسم قديمي ما ايراني ها، فرش دستباف جزو سرمايه زندگي محسوب مي شود؛ بنابراين قبل از تحويل دادن اين سرمايه به دست ماموران حمل و نقل قاليشويي مجازي كه انتخاب كرده ايد بدقت فاكتور يا قرارداد ارائه شده را مطالعه كنيد و هرگز خجالت نكشيد و از كارمند قاليشويي درباره آن بپرسيد يا اين كه اگر قانع نشديد با دفتر قاليشويي تماس بگيريد و در نهايت باز هم مي توانيد از نظر كارشناسي اتحاديه استفاده كنيد به هر حال اصلا عجله نكنيد و كاملا خونسرد و با دقت هم فرشتان را تحويل بدهيد و هم تحويل بگيريد.

گفتني است، از آنجا كه معمولا فرش هاي دستباف ارزش مادي زيادي دارند برخي قاليشويان اقدام به افزودن بندي به قرارداد كرده اند كه در آن نوشته شده «هر گونه خسارت احتمالي به عهده مشتري است».

هرگز اين بند را نپذيريد، چون از قاليشويان مجاز استفاده مي كنيد و اتحاديه نسبت به ارائه خدمات آنها تعهد دارد، پس در صورت وجود چنين بندي در قرارداد، قبل از امضاي آن با اتحاديه تماس بگيريد و موضوع را با كارشناسان اتحاديه در ميان بگذاريد تا پاسخي قابل قبول بگيريد و پس از آن دست به قلم شويد. علاوه بر اين تلاش كنيد قاليشويي اي را انتخاب كنيد كه در قبال دريافت وجه اضافي، فرش هاي شما را بيمه كرده باشد و در صورت ايراد خسارت بيمه خسارت شما را بپردازد.

همچنين به ياد داشته باشيد رسيد قاليشويي تنها سند نزد شماست، بنابراين تمام اطلاعات مندرج در آن را كاملا چك كنيد و با كارت يا مشخصات قاليشويي مطابقت دهيد و هرگز رسيد بدون امضا يا مهر واحد قاليشويي مجازي را كه انتخاب كرده ايد، قبول نكنيد و در آخرين مرحله ترجيحا مشخصات مسئول تحويل گيرنده فرش و البته شماره اتومبيلش را پشت برگه فاكتور بنويسيد.

 

منبع: بيتوته

لايحه تامين امنيت زنان در مراحل پاياني قرار دارد

۵۶ بازديد

تهران - ايرنا - مشاور عالي معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: بررسي لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت كه معاونت امور زنان و خانواده از ابتدا با جديت آن را پيگيري كرده، اكنون در مراحل پاياني قرار دارد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، طيبه سياوشي در نشست مجازي تشكل هاي حامي زنان آسيب ديده كشور كه در دفتر معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري برگزار شد، افزود: اميدوارم با برگزاري چنين جلساتي  بتوانيم تشكل هايي را كه حامي زنان آسيب ديده هستند و به كاهش خشونت در جامعه كمك مي كنند شناسايي كرده و ارتباطي را بين آنها برقرار كنيم و در عين حال به راه حل هايي براي كاهش خشونت دست يابيم.

وي با اشاره به اقدامات معاونت رياست جمهوري در امور زنان و خانواده براي كاهش خشونت عليه زنان خاطرنشان كرد: بررسي لايحه تامين امنيت زنان در برابر خشونت كه اين معاونت از ابتدا با جديت آن را پيگيري كرده اكنون در مراحل پاياني قرار دارد.

به گزارش ايرنا، نگارش و تدوين لايحه صيانت، كرامت و تامين امنيت بانوان در برابر خشونت كه پس از تغيير نام به لايحه «حفظ كرامت و حمايت از زنان در برابر خشونت» تبديل شد، در سال ۱۳۹۰ كليد خورد كه توسط معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري دولت دهم تنظيم و به دولت فرستاده شد كه به دليل دارا بودن موارد جزايي به قوه قضائيه ارسال شد و در نهايتا اين لايحه ۵۳ ماده‌اي با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي به رياست قوه قضائيه و دستور ايشان مبني بر پيگيري سريع اين موضوع، با ۷۷ ماده به دولت بازگشت.

با اجرايي شدن لايحه‌ تامين امنيتِ زنان در برابر خشونت كه دربردارنده مفاد تكميلي قانون مجازات اسلامي است، دستگاه قضايي قادر خواهد بود براي عاملان خشونت‌ خانگي، مجازات كيفري تعيين كند زيرا در موارد شديد خشونت عليه زنان مي‌تواند سبب مرگ آنان شده يا احساس خودكشي را در آنان تقويت كند.

فرزانه امير يزداني رئيس گروه دفتر امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي كشور نيز در اين جلسه ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص نحوه راه اندازي خانه هاي امن گفت: مجوز فعاليت اين مراكز در سال ۹۶ صادر شد.

وي افزود: اكنون ۱۷ خانه امن دولتي و هشت مركز غيردولتي در اين زمينه فعال هستند كه در مقايسه با حجم تقاضا اين تعداد بسيار كم است.

در اين نشست مجازي خانم افتخار زاده نماينده موسسه آتنا هم با ابراز گلايه از اينكه هنوز بسياري از مراجع قانوني با بحث خانه هاي امن آشنا نيستند، تاكيد كرد: بايد براي اين عزيزان كارگاه هاي آموزشي با هدف شناسايي و ارجاع موارد خاص به خانه هاي امن برگزار شود.

بحث كودك همسري و خشونت در خانواده از ديگر مواردي بود كه در اين نشست مطرح و بررسي شد.

در نشست مجازي تشكل هاي حامي زنان آسيب ديده كشور كه در معاونت رياست جمهوري در امور زنان و خانواده برگزار شد، نمايندگان تشكل‌هاي حامي زنان آسيب ديده از سراسر كشور حضور داشتند.

 

مقالات ديگر: قاليشويي

كدام تهراني‎‌ها از امروز جريمه مي‌شوند؟

۵۰ بازديد

رييس‌جمهور امروز اعلام كرد: هر فردي كه ماسك نزند ۵۰ هزار تومان جريمه و همچنين هر فردي كه بيماري خود را اعلام نكند، ۲۰۰ هزار تومان جريمه مي‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاين، حسن روحاني افزود: اين طرح فعلا مربوط به تهران بزرگ است و بعد مي‌تواند در صورت نياز در ساير شهرها انجام شود.

جريمه يك ميليون توماني اصناف در صورت عدم  استفاده از ماسك
رئيس جمهور همچنين تاكيد كرد: براي اصنافي كه پروتكل‌هاي بهداشتي را مراعات نمي‌كنند در مرحله اول تذكر داده مي‌شود. در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جريمه مي‌شوند و در مرحله سوم يك ميليون تومان جريمه مي‌شوند و اگر تخلف ادامه داشت آن واحد صنفي پلمپ خواهد شد.

 

مقالات ديگر:

قاليشويي در سرخه حصار

نجات معجزه آساي كارگر ميانسال از زير خروارها خاك توسط آتش نشانان مشهدي

۵۲ بازديد

رئيس ايستگاه هاي ۱۸و۴۲ آتش نشاني مشهد از تلاش نفسگير و موفقيت آميز آتش نشانان ۲ ايستگاه براي نجات كارگر گرفتار در زير آوار در جاده التيمور مشهد خبر داد.

نجات معجزه آساي كارگر ميانسال از زير خروارها خاك توسط آتش نشانان مشهدي
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از  روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد؛ سرآتشيار محمد اسلامي شجره  گفت: در پي تماس تلفني شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبني بر ريزش آوار در كارگاه قاليشويي و گرفتار شدن كارگر در زير خروارها خاك ،ستاد فرماندهي با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله گروههاي نجات و پشتيباني ايستگاه‌هاي ۸و۴۲ را به محل حادثه در منطقه التيمور اعزام كرد.

اين مقام مسئول در آتش نشاني شهر مشهد افزود: با حضور آتش نشانان و نجاتگران آتش نشاني در محل مشخص شد، فردي ميانسال در حال گودبرداري در كنار ديوار يك كارگاه قاليشويي بوده كه به دليل نامعلومي بخشي از ديواره محل حفاري به يكباره فرو ريخته و اين كارگر ميانسال در زير خروار ها خاك ناشي از ريزش آوار گرفتار شده كه نجاتگران آتش نشاني ضمن رعايت نكات ايمني و تثبيت اطراف فرد گرفتار ، اقدام به عمليات براي نجات اين فرد كرده كه خوشبختانه پس از دقايقي تلاش نفسگير و طاقت فرسا آتش نشانان موفق شدند اين مرد ميانسال را زنده از زير آوار خارج و اين فرد را براي مداوا تحويل تكنسينهاي اورژانس حاضر در محل دادند.

 

شايان ذكر است : علت دقيق اين حادثه توسط كارشناسان مربوطه در آتش نشاني مشهد در دست بررسي است و نيروهاي امدادي پس از ارائه توصيه‌هاي ايمني به مالك كارگاه به ماموريت خود پايان داده و ايستگاه‌هاي خويش در شهر مشهد مراجعت كردند.

 

مقالات مرتبط: 

شستشوي فرش دستباف

تلويزيون تركيه تصاوير ادله جنايي ترور «خاشقجي» را پخش كرد

۶۰ بازديد

به گزارش مشرق، لويزيون رسمي تركيه (تي آر تي ورلد) روز جمعه براي نخستين بار تصاويري را پخش كرد كه گفته مي شود ادله جنايي براي اثبات وقوع جرم عليه جمال خاشقجي منتقد رژيم سعودي در كنسولگري عربستان در استانبول محسوب مي شود.
بر اساس اين گزارش، عربستان سعودي از زمان ترور خاشقجي تاكنون تلاش كرده است تمام مدارك مربوط به اين جنايت را از بين ببرد. بعد از آنكه جمال خاشقجي در ۲ اكتبر ۲۰۱۸ به دست عوامل رژيم سعودي ترور شد، بازجويان تركيه، براي به دست آوردن مدارك مبني بر وقوع اين جنايت ساختمان كنسولگري و منزل سركنسول سعودي را مورد تفتيش قرار دادند.

آنها مشخصاً فِر بزرگ و چاه آبي كه در منزل سركنسول سعودي بود را بازرسي كردند چرا كه معتقد بودند جسد خاشقجي در آنجا از بين برده شده بود.

بخوانيد: قاليشويي نارمك

تلويزيون تركيه براي نخستين بار تصاويري را منتشر كرد كه بر اساس آن مشخص شده است بازپرس هاي تركيه بقاياي خون متعلق به خاشقجي را در محل قتل وي پيدا كرده اند. اجراي آزمايش دي ان اي بر روي اين خون ها، نشان مي دهد كه متعلق به خاشقجي است. اين نخستين مدرك جنايي قطعي عليه عاملان ترور خاشقجي به شمار مي رود.

عناصر وابسته به رژيم سعودي بعد از ترور خاشقجي تلاش كردند با استفاده از مواد شيميايي، جسد وي را نابود كنند اما به نظر مي رسد بازپرس هاي تركيه، موفق شده اند مدارك جديدي در اين خصوص پيدا كنند. حتي فرشهاي ساختمان كنسولگري بعد از اين جنايت براي پاك شدن تمام آثار جرم، به يك شركت قاليشويي ارسال شده است.

قيمت‌گذاري ۱۴ اتحاديه صنفي در بروجرد انجام شد

۵۷ بازديد

بروجرد - ايرنا - رييس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: به منظور رصد و پايش بيشتر بازار قيمت گذاري اجناس ۱۴ اتحاديه صنفي در اين شهرستان انجام شد.

 

حميد آزادبخت روز شنبه درگفت وگو با خبرگار ايرنا افزود: با توجه به حساسيت مقوله قيمت گذاري و شفافيت نرخ خدمات بيش از  ۶۰ جلسه فشرده با اتحاديه هاي صنفي در محل اداره صنعت بروجرد در خصوص تعيين قيمت و ارائه خدمات به شهروندان برگزار و بعد از نشست هاي تخصصي نرخ گذاري خدمات ۱۴ اتحاديه صنفي انجام شد.

 

وي تاكيد كرد:  قيمت يكي از متغيرهاي مهم اقتصادي است كه بسياري از تصميمات خريد براساس آن شكل ميگيرد.

 

وي اظهارداشت: به ‏طور كلي در يك اقتصاد سالم عامل تعيين قيمت انعكاسي از كيفيت، ارزش ذاتي كالا و خدمات است و مصرف‏ كنندگان براساس اين متغيرها بهاي آن را مي پردازند.

 

آزادبخت بيان كرد: در اقتصاد بازار رقابتي كه امروزه نظام اقتصاد جهاني به آن سوق پيدا كرده و دولت‏ ها به دنبال اعمال وظايف حاكميتي از قبيل نظارت و كنترل هستند، عمدتاً نظام عرضه و تقاضا تعيين‏ كننده قيمت يك كالا يا خدمت مي‏ باشند ولي در اقتصادي كه داراي تعادل در عرضه و تقاضا نمي ‏باشد يا شرايط رقابتي در آن حاكم نيست قيمت كالاها و خدمات مي ‏تواند غيرواقعي شده و نارضايتي مصرف ‎كنندگان را در پي داشته باشد.

شايد بخوانيد: قاليشويي مدائن

رييس اداره صمت بروجرد اضافه كرد: بنابراين ضرورت دارد اداره صنعت معدن و تجارت با اتخاذ تدابير مناسب و استفاده از توان فني و كارشناسي تشكل‏ هاي صنفي و سازمان‏ هاي غيردولتي سمن‌ها نسبت به تعيين قيمت و ايجاد تعادل در آن بازار و يا ايجاد ضوابط و چارچوب متناسب با شرايط جامعه و بازار براي نحوه قيمت ‎گذاري برخي از كالاها و خدمات حساس و اساسي اقدام نمايند.

 

وي ادامه داد: در اقتصاد كشور ما كه برخي از كالاها و خدمات داراي عرضه كمتر از تقاضا مي ‏باشند و به عبارت ديگر تقاضا بر عرضه پيشي مي‏گيرد ضرورت ايجاد تعادل با افزايش توليد از يك سو و هم‏ زمان دخالت در قيمت گذاري از سوي ديگر احساس مي ‏گردد.

 

رييس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: براي برخي از كالاها و خدمات دلايل مختلف از جمله كمبود عرضه، وجود انحصار، توجه خاص به منافع صنفي، پراكندگي نامناسب واحدهاي صنفي موجب مي‏ شود كه براي آنها قيمت‏ گذاري صورت گيرد. مطابق ماده (۵۱) قانون نظام صنفي كميسيون‎ هاي نظارت شهرستان‏ ها مكلف هستند انواع كالاها و خدمات صنفي را كه تعيين نرخ براي آنها ضرورت دارد مشخص و نرخ آنها را براي مدت معين تعيين نموده و به اتاق اصناف اعلام‎ كنند و اتاق اصناف نيز مكلف است مراتب را از طريق رسانه‎ هاي گروهي براي اطلاع مردم، آگهي و از طريق اتحاديه‏ ها به افراد و واحد هاي صنفي اعلام كند و كليه افراد و واحدهاي صنفي ملزم به نصب نرخ‏ نامه خدمات يا درج بر روي كالا و رعايت نرخ ‎هاي تعيين شده هستند.

 

وي افزود: برخي كالاها و خدمات صنفي كه مي بايست قيمت گذاري صورت گيرد شامل انواع شيريني پرمصرف، زولبيا و باميه تشخيص كميسيون نظارت (باتوجه به شرايط زماني از جمله ايام نوروز، ‎ماه  رمضان ) خدمات آرايشگران زنانه و مردانه، خدمات پنچرگيري و تعويض روغن، تعميرگاه‌هاي اتومبيل، خدمات حمل‌ و نقل شهري، خشكشويي، مشاوران املاك، خدمات اتومبيل كرايه (آژانس) تالار پذيرايي (فقط خدمات ست)توقفگاه، خدمات تأسيسات فني، خدمات تعمير موتور سيكلت حجيم، نيمه حجيم و صنعتي، خدمات نمايشگاه‏هاي اتومبيل، خدمات قاليشويي‌، خدمات وانت بار و پيك موتوري شارژ كپسول آتش نشاني، خدمات ساختماني، خدمات آموزشگاه‏هاي رانندگي است.