پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

سپاه در خط مقدم كمك به سيل زدگان جنوب كرمان است

۸۶ بازديد

سردار «محمد مطهري» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري شبستان از كرمان جنوب، ضمن تبريك ولادت امام حسين عليه السلام و روز پاسدار و ولادت ابوالفضل العباس عليه السلام و روز جانباز، گفت: سيل اخير با آسيب هايي كه به رودبار جنوب و بخش جازموريان وارد كرد، اين منطقه را در وضعيت اضطراري قرار داد بنابراين در همان ساعات اوليه فرمانده سپاه شهرستان رودبار جنوب، عوامل اجرايي و نيروهاي بسيجي در مناطق سيل زده اين شهرستان حضور يافتند.
جانشين فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان به برخي از فعاليت هاي سپاه و بسيج در خدمات رساني به سيل زدگان رودبار  جنوب اشاره كرد و افزود: بلافاصله سپاه دستگاه هاي مهندسي را براي ترميم و تقويت سيل بند حاشيه زهكلوت و بازگشايي راه ها وارد منطقه كرد و از آنجايي كه در پي وقوع سيلاب خانه ها دچار آبگرفتگي شده بودند گروه هاي جهادي دانشجويي و بسيج محلات وارد عمل شده و اقدام به تخليه آب و لاي روبي منازل سيل زدگان و همچنين لاي روبي خيابان ها كردند.
 
وي ادامه داد: در اقدام بعدي با حضور گروه هاي جهادي چندين كارواش و يك قاليشويي صلواتي براي شستن فرش هاي مردم راه اندازي شد.
سردار مطهري ابراز كرد: به منظور خدمت رساني بهتر و سريع تر، منطقه به لحاظ جغرافيايي به ۴ بخش تقسيم شد و با محوريت امام جمعه و با مشاركت طلاب، گروه هاي جهادي، بسيج دانشجويي سپاه ثارالله استان، ستاد اجرايي فرمان امام و ستاد علوي، لشكر ۴۱ ثارالله و ناحيه مقاوت سپاه شهرستان رودبار جنوب كار خدمت رساني آغاز شد و به لطف خدا با اين تقسيم بندي علاوه بر خدمت رساني، مناطق و خانوارهاي سيل زده شناسايي شدند كه با ارزيابي هاي انجام شده از منطقه، در آينده مي توانيم آمار و ارقامي از ميزان خسارت هاي وارد شده را به متوليان و مسئولين ارائه دهيم. 
 
جانشين فرمانده سپاه ثارالله كرمان بيان كرد: يكي ديگر از اقدامات انجام شده توسط سپاه، توزيع اقلام غذايي و همچنين آرد بين خانوارهاي سيل زده است.
 
وي اظهار كرد: با تدابير فرماندهي سپاه ثارالله استان، به منظور ضدعفوني كردن منازل، خيابان ها، معابر و اماكن عمومي، يك گردان جنگ نوين از مردم پايه لشكر ۴۱ ثارالله به جنوب كرمان آورده شد و در ابتدا مناطق سيل زده شهرستان كهنوج را ضدعفوني كردند و امروز نيز با وردو به رودبار جنوب قصد ضدعفوني منازل، اماكن و خيابان ها را دارند تا مردم بدون دغدغه به زندگي عادي خود بازگردند.
 
سردار مطهري اضافه كرد: با توجه به اين كه رودبار جنوب به لحاظ عدم وجود مورد مثبت كرونا منطقه سفيد است بنابراين از گروه هاي جهادي بومي منطقه استفاده كرديم زيرا با ورود نيروهاي كمكي از مناطق ديگر احتمال انتقال ويروس كرونا وجود داشت.
جانشين فرمانده سپاه ثارالله كرمان با بيان اين مطلب كه صبح امروز ماموريت بيمارستان صحرايي نيروي دريايي سپاه در رودبار جنوب به پايان رسيد، ابراز كرد: با احداث بيمارستان صحرايي نيروي دريايي سپاه ظرف چند روز گذشته بيش از ۲ هزار مراجعه كننده ويزيت شده و از خدمات پزشكي، آزمايشگاهي، راديولوژي و دارويي اين بيمارستان بهره مند شدند.
وي بيان كرد: با توجه به هشدارهاي هواشناسي مبني بر احتمال بارش هاي سيل آسا، بنابراين دستگاه هاي سپاه در منطقه رودبار جنوب در حال احداث سيل بند هستند تا خسارت هاي احتمالي به حداقل برسد.
سردار مطهري عنوان كرد: سيل بندهاي آن دسته از روستاهايي كه در حيطه فعاليت ما نبودند، نياز به احداث، ترميم و تقويت دارند بنابراين مي طلبد مسئولين و متوليان امر در اين خصوص چاره انديشي كنند.
 
جانشين فرمانده سپاه ثارالله كرمان عنوان كرد: با توجه به اين كه وسايل برقي و خودروهاي سيل زدگان دچار آسيب شده بود بنابراين تعمير كاران و مكانيك هايي از بسيج اصناف در منطقه حضور دارند تا اين وسايل را تعمير كنند.
مقالات مرتبط:

خدمت بي‌منت بسيجيان استان فارس به مردم سيستان و بلوچستان‌

۸۸ بازديد

خدمت بي‌منت بسيجيان استان فارس به مردم سيستان و بلوچستان‌
‌قرارگاه ديده‌بان مردم به همت بسيجيان استان فارس از سال گذشته تاكنون همچنان در سيستان و بلوچستان مشغول خدمت در نقاط محروم اين استان هستند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم از شيراز، ‌بارش‌ باران در روزهاي ابتدايي فروردين ماه باز هم سيل را در برخي از استان‌ها جاري كرد. استان سيستان و بلوچستان يكي از اين استان‌هاست در حالي كه هنوز رد پاي سيل ماه‌هاي پاياني 98 در نقاط محروم اين استان ديده مي‌شود.
قرارگاه ديده‌بان مردم به همت بسيجيان استان فارس از همان سال گذشته در سيستان و بلوچستان مستقر شده و گروه‌هاي جهادي را از سراسر كشور براي ارائه خدمت ساماندهي مي‌كند.
در روزهاي ابتدايي فروردين ماه بارش شديد باران منجر به جاري شدن دوباره سيل در اين استان شد و خدمات گروه‌هاي جهادي نيز همچون ديگر ايام ادامه يافت.
محمدعلي پورمتقيان، مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس در گفت‌وگو با تسنيم درباره فعاليت‌هاي انجام شده از سوي اين قرارگاه اظهار داشت: از لحظات اوليه بروز سيل در فروردين ماه بسيجيان و گروه‌هاي جهادي مستقر در قرارگاه اقدام به تخليه خانه‌ها كرده و همچنان امدادرساني ادامه دارد.
وي با بيان اينكه امروز 3 كاميون حمام و سرويس بهداشتي سيار در نقاط سيل‌زده سيستان و بلوچستان از سوي سپاه قدس مستقر مي‌شود، گفت: امشب در ميان تمامي منازل پك ارزاق، موكت، پتو و چادر و آب معدني توزيع مي‌شود و فرش‌هاي همه منازل نيز به قاليشويي داده شده است.
مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس بيان كرد: 25 نفر از نيروهاي قرارگاه هم براي ياري‌رساني به سيل كرمان به اين استان اعزام مي‌شوند.
پورمتقيان با بيان اينكه سيل در سيستان و بلوچستان سبب تخريب بخشي از زيرساخت‌ها شده است، گفت: مردم اين مناطق به 175 باب حمام و سرويس بهداشتي دارند كه براي احداث آنها نياز به مصالح ساختماني داريم كه همت خيرين را مي‌طلبد.
وي با تشكر از سپاه ناحيه شهرستان لارستان و بسيج اصناف استان فارس كه همكاري خوبي با قرارگاه داشتند، از كمك‌هاي اين قرارگاه براي مقابله با كرونا نيز خبر داد و عنوان كرد: ضدعفوني تمامي محلات سيستان و بلوچستان توسط گروه‌هاي جهادي در 3 بازه زماني انجام مي‌شود.
پورمتقيان تصريح كرد: غير از بحث ضدعفوني محلات به مبلغ يك ميليارد و 270 ميليون تومان پك‌هاي بهداشتي، الكل دست، الكل دام، الكل خاك و مواد ضدعفوني‌كننده منازل در نقاط محروم استان سيستان و بلوچستان توزيع شده است.
وي با اشاره به ديگر اقدامات قرارگاه به ساخت يك مدرسه اشاره و بيان كرد: مدرسه كه شروع به ساخت كرده بوديم اكنون روي پايه سقف‌زني رسيده و اگر خيرين كمك كنند به اتمام مي‌رسد
مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس همچنين با اشاره به اعزام بيماران نقاط محروم سيستان و بلوچستان به شيراز براي درمان گفت: اعزام بيماراني كه قرار بود براي درمان به شيراز بيايند به دليل شرايط كنوني و شيوع بيماري كرونا كنسل شده اما به محض مهيا شدن شرايط به شيراز براي درمان اعزام مي‌شوند.
پورمتقيان از علي علي‌جاني رئيس قرارگاه كشوري ديده‌بان مردم و محمدرضا خداكريمي جانشين وي به جهت همكاري و هماهنگي براي فعاليت گروه‌هاي جهادي در استان سيستان و بلوچستان تشكر كرد و گفت: خيرين براي كمك به مردم محروم استان سيستان و بلوچستان مي‌توانند به دفتر قرارگاه در شيراز واقع در بلوار پاسداران، باشگاه فجر مراجعه كنند.
وي افزود: همچنين مردم مي‌توانند به شماره 09059201582 براي كسب اطلاعات بيشتر تماس بگيرند و شماره حساب براي واريز كمك‌هاي خود دريافت كنند.
به گزارش تسنيم در اين قرارگاه سپاه فجر استان فارس، بسيج اصناف استان فارس، سپاه ناحيه لارستان، بانيان و خيران تبريز، قزوين، بيمارستان مسلمين شيراز و سپاه تهران همكاري دارند.
مقالات مرتبط:

كاهش ۶۰ درصدي فعاليت قاليشويي‌ها نسبت به سال گذشته

۱۱۲ بازديد

به گزارش افكارنيوز، حميد محمدي رئيس اتحاديه قاليشويان درباره وضعيت بازار قاليشويان در اسفند امسال اظهار كرد: متأسفانه ۵۰ تا ۶۰ درصد افت كاري (عدم مراجعه به قاليشويي) در اين صنف، نسبت به سال گذشته داشته‌ايم.

 

اخبار اقتصادي - رئيس اتحاديه قاليشويان ادامه داد: با توجه به اينكه از ۲۰ اسفند كارهاي اين صنف تمام شده است، اما وضعيت اين صنف، چندان قابل تعريف نيست.

 

محمدي در خصوص تمهيدات اين صنف براي مبارزه با ويروس كرونا در روزهاي اخير اظهار كرد: دستگاه‌هاي قاليشويي با آب ژاول شست‌وشو و ضد عفوني مي‌شوند و اكثر موارد بهداشتي هم در فرايند شست‌وشو رعايت مي‌شود.

 

رئيس اتحاديه قاليشويان بيان كرد: اميدواريم  ويروس كرونا با رعايت بهداشت فردي از بين برود تا شرايط همه اصناف، از جمله ما هم با حالت عادي برگردد.

 

محمدي در ادامه با اشاره به اينكه ۳۵۰ واحد رسمي در تهران در اين صنف مشغول به فعاليت‌اند، اظهار كرد: مشكل ما هم اكنون واحد‌هاي غيررسمي هستند چرا كه اين واحدها، به صورت غير قانوني فعاليت مي‌كنند و چون مردم از اين موضوع آگاهي ندارند آنان را به دردسر مي‌اندازند.

 

او گفت: مردم بايد براي آگاهي از مكان‌هاي مجاز حتما به سايت اين اتحاديه مراجعه كنند.

 

شايد  براي شما جالب باشد بدانيد:

قاليشويي در نارمك

قاليشويي در هفت حوض