پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

خدمت بي‌منت بسيجيان استان فارس به مردم سيستان و بلوچستان‌

۸۹ بازديد

خدمت بي‌منت بسيجيان استان فارس به مردم سيستان و بلوچستان‌
‌قرارگاه ديده‌بان مردم به همت بسيجيان استان فارس از سال گذشته تاكنون همچنان در سيستان و بلوچستان مشغول خدمت در نقاط محروم اين استان هستند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم از شيراز، ‌بارش‌ باران در روزهاي ابتدايي فروردين ماه باز هم سيل را در برخي از استان‌ها جاري كرد. استان سيستان و بلوچستان يكي از اين استان‌هاست در حالي كه هنوز رد پاي سيل ماه‌هاي پاياني 98 در نقاط محروم اين استان ديده مي‌شود.
قرارگاه ديده‌بان مردم به همت بسيجيان استان فارس از همان سال گذشته در سيستان و بلوچستان مستقر شده و گروه‌هاي جهادي را از سراسر كشور براي ارائه خدمت ساماندهي مي‌كند.
در روزهاي ابتدايي فروردين ماه بارش شديد باران منجر به جاري شدن دوباره سيل در اين استان شد و خدمات گروه‌هاي جهادي نيز همچون ديگر ايام ادامه يافت.
محمدعلي پورمتقيان، مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس در گفت‌وگو با تسنيم درباره فعاليت‌هاي انجام شده از سوي اين قرارگاه اظهار داشت: از لحظات اوليه بروز سيل در فروردين ماه بسيجيان و گروه‌هاي جهادي مستقر در قرارگاه اقدام به تخليه خانه‌ها كرده و همچنان امدادرساني ادامه دارد.
وي با بيان اينكه امروز 3 كاميون حمام و سرويس بهداشتي سيار در نقاط سيل‌زده سيستان و بلوچستان از سوي سپاه قدس مستقر مي‌شود، گفت: امشب در ميان تمامي منازل پك ارزاق، موكت، پتو و چادر و آب معدني توزيع مي‌شود و فرش‌هاي همه منازل نيز به قاليشويي داده شده است.
مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس بيان كرد: 25 نفر از نيروهاي قرارگاه هم براي ياري‌رساني به سيل كرمان به اين استان اعزام مي‌شوند.
پورمتقيان با بيان اينكه سيل در سيستان و بلوچستان سبب تخريب بخشي از زيرساخت‌ها شده است، گفت: مردم اين مناطق به 175 باب حمام و سرويس بهداشتي دارند كه براي احداث آنها نياز به مصالح ساختماني داريم كه همت خيرين را مي‌طلبد.
وي با تشكر از سپاه ناحيه شهرستان لارستان و بسيج اصناف استان فارس كه همكاري خوبي با قرارگاه داشتند، از كمك‌هاي اين قرارگاه براي مقابله با كرونا نيز خبر داد و عنوان كرد: ضدعفوني تمامي محلات سيستان و بلوچستان توسط گروه‌هاي جهادي در 3 بازه زماني انجام مي‌شود.
پورمتقيان تصريح كرد: غير از بحث ضدعفوني محلات به مبلغ يك ميليارد و 270 ميليون تومان پك‌هاي بهداشتي، الكل دست، الكل دام، الكل خاك و مواد ضدعفوني‌كننده منازل در نقاط محروم استان سيستان و بلوچستان توزيع شده است.
وي با اشاره به ديگر اقدامات قرارگاه به ساخت يك مدرسه اشاره و بيان كرد: مدرسه كه شروع به ساخت كرده بوديم اكنون روي پايه سقف‌زني رسيده و اگر خيرين كمك كنند به اتمام مي‌رسد
مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس همچنين با اشاره به اعزام بيماران نقاط محروم سيستان و بلوچستان به شيراز براي درمان گفت: اعزام بيماراني كه قرار بود براي درمان به شيراز بيايند به دليل شرايط كنوني و شيوع بيماري كرونا كنسل شده اما به محض مهيا شدن شرايط به شيراز براي درمان اعزام مي‌شوند.
پورمتقيان از علي علي‌جاني رئيس قرارگاه كشوري ديده‌بان مردم و محمدرضا خداكريمي جانشين وي به جهت همكاري و هماهنگي براي فعاليت گروه‌هاي جهادي در استان سيستان و بلوچستان تشكر كرد و گفت: خيرين براي كمك به مردم محروم استان سيستان و بلوچستان مي‌توانند به دفتر قرارگاه در شيراز واقع در بلوار پاسداران، باشگاه فجر مراجعه كنند.
وي افزود: همچنين مردم مي‌توانند به شماره 09059201582 براي كسب اطلاعات بيشتر تماس بگيرند و شماره حساب براي واريز كمك‌هاي خود دريافت كنند.
به گزارش تسنيم در اين قرارگاه سپاه فجر استان فارس، بسيج اصناف استان فارس، سپاه ناحيه لارستان، بانيان و خيران تبريز، قزوين، بيمارستان مسلمين شيراز و سپاه تهران همكاري دارند.
مقالات مرتبط:

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.