پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

۵۵۰۰ كارگاه خانگي قالي بافي در خوي فعال است

۲۲ بازديد

۵۵۰۰ كارگاه خانگي قالي بافي در خوي فعال است


قاليشويي هفت حوض

اروميه- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت خوي گفت: در حال حاضر، پنج هزار و ۵۰۰ كارگاه خانگي قالي بافي در اين شهرستان فعال بوده و فرش ها و قالي هاي دستباف روانه بازار مصرف مي كنند.


اموزشگاه موسيقي غرب تهران

امير جعفري روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همچنين هم اكنون در اين شهرستان ۳۸ كارگاه قالي بافي غير متمركز با مديريت متمركز و ۲ مجتمع قالي بافي فعال است.


وي ادامه داد: در راستاي تامين مواد اوليه كارگاه‌هاي قالي بافي خوي هفت واحد رنگرزي نخ و ابريشم وجود دارد كه بافندگان و توليد كنندگان فرش دست بافت را از مراجعه به ساير شهرستان‌ها جهت تأمين مواد اوليه بي نياز كرده است.


رييس اداره صنعت، معدن و تجارت خوي گفت: ۱۰۴ فروشگاه فرش محصولات توليد شده در اين شهرستان را به خريداران داخلي و خارجي عرضه مي كنند.


جعفري بيان كرد: صنعت فرش در اين شهرستان زمينه اشتغال مستقيم را براي ۲۵ هزار نفر فراهم ساخته است كه از اين تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات بيمه خويش فرمايي و ۳۲۰ نفر از بيمه كارگاهي برخوردار هستند.


وي به مشكلات موجود در اين حوزه اشاره كرد و گفت: افزايش قيمت مواد اوليه در بازارهاي داخلي، نوسان نرخ ارز، افزايش دستمزدها، عدم بازاريابي مناسب براي اين صنعت در كنار مشكل بيمه قاليبافان ازجمله مشكلاتي است كه روند توليد و فروش فرش دست بافت را با مشكل روبرو ساخته است.


به گزارش ايرنا، سالانه بيش از ۶۰ هزار متر مربع فرش با نقش ريزماهي كه برند تجاري جهاني محسوب مي‌شود، در شهرستان خوي توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي‌شود. اين فرش قدمتي هزارساله دارد.


 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.