یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

تطهير هفتگي ۲ هزار تخته قالي در مسجدالحرام

۲۱ بازديد

تطهير هفتگي ۲ هزار تخته قالي در مسجدالحرام

 

 

قاليشويي حكيميه

توليت مسجدالحرام هر هفته ۲ هزار تخته فرش را از مسجد به قالي‌شويي ويژه اين مكان مقدس منتقل كرده و همين تعداد فرش شست‌‌‌وشو داده شده را در مسجد پهن مي‌كنند.

شست‌وشوي فرشهاي مسجدالحرام


به گزارش ايكنا به نقل از العربيه، مسئولين مسجدالحرام هر هفته ۲ هزار تخته فرش را از اين مسجد به قالي‌شويي منتقل كرده و همين تعداد تخته فرش شسته، ضدعفوني و معطر شده را جايگزين آن مي‌كنند.


رياست كل امور مسجدالحرام و مسجدالنبي به صورت شبانه‌روزي به امر نظافت، استريل و عطرافشاني فرش‌هاي مسجدالحرام مي‌پردازند و هر هفته ۱۵۰۰ تخته فرش در داخل قالي‌شويي رياست كل و واقع در منطقه كدي مكه مكرمه شست‌و‌شو مي‌شود تا از تميز بودن فرش‌ها براي حفظ سلامتي زائران خانه خدا اطمينان حاصل شود.

جابر الودعاني، رئيس اداره تطهير فرش‌هاي مسجدالحرام مي‌گويد: رياست كل امور مسجدالحرام و مسجدالنبي در منطقه كدي مكه مكرمه يك قالي‌شويي ويژه شست‌و‌شو و نظارت بر فرش‌هاي مسجدالحرام تأسيس كرده است كه به جديدترين ابزارها و تجهيزات ويژه در زمينه نظافت و شست‌و‌شو و نگهداري فرش‌ها با فناوري بالا مجهز است.


شست‌وشوي فرشهاي مسجدالحرام


وي افزود:‌ تيمي از متخصصان هم بر مراحل شست‌وشوي فرش‌هاي مسجدالحرام نظارت مي‌كنند تا از انجام آن طبق اصول فني و عاري بودن آن از هر گونه عيبي با استفاده از آخرين فناوري‌هاي روز اطمينان حاصل كنند.

او افزود: هر هفته ۲ هزار تخته فرش به قالي‌شويي منتقل مي‌شود و همين تعداد فرش شسته شده از قالي‌شويي تحويل مسجدالحرام داده مي‌شود.


وي گفت: مرحله نخست شست‌و‌شوي فرش‌هاي مسجدالحرام گرفتن گرد و غبار و خاك فرش‌ها با فناوري‌هاي باكيفيت آغاز مي‌شود و در مرحله دوم با مواد ضد عفوني كننده و مواد شوينده فرش‌ها شست‌وشو داده مي‌شوند و سپس خوب آبكشي مي‌شوند و در مرحله سوم فرش‌ها را در لوله‌هاي مخصوصي قرار مي‌دهند تا آب آن خشك شود و در مرحله چهارم و نهايي فرش‌ها را روي چوب‌هايي زير نور خوشيد پهن مي‌كنند و در همين حين فن‌هايي را هم مقابل فرش‌ها روشن مي‌كنند تا عمليات خشك شدن فرش را تسريع دهد؛ سپس فرش‌ها را با جاروبرقي جارو مي‌كشند و بار ديگر ضدعفوني و استريل شده و با گلاب طبيعي هم معطر مي‌كنند و سپس بسته‌بندي و به انبار منتقل مي‌شوند.


شست‌وشوي فرشهاي مسجدالحرام


الودعاني با بيان اينكه هر ساعت ۲۴۰ متر از فرش‌هاي مسجدالحرام در اين كارگاه شست‌وشو داده شده و به انبار منتقل مي‌شوند، گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار تخته فرش آماده انتقال به مسجدالحرام است. اين قالي شويي همچنين داراي كارگاهي مجهز به جديدترين دستگاه‌ها براي ترميم فرش‌هاي آسيب‌ديده است.


او همچنين گفت: در عين حال در داخل مسجدالحرام هم تجهيزات براي شست‌و‌شوي فوري فرش‌ها و جارو كشيدن و نظافت و ضدعفوني آنها در طي شبانه‌روز وجود دارد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.