پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

فعاليت ۵۳ هزار فرشباف در زنجان/ فرش زنجان راهي نمايشگاه فرش در آلمان مي‌شود

۲۱ بازديد

مدير اداره فرش سازمان صمت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

فعاليت ۵۳ هزار فرشباف در زنجان/ فرش زنجان راهي نمايشگاه فرش در آلمان مي‌شود

 

قاليشويي

مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بيان اينكه در استان زنجان آمار دقيقي از فرشبافان در دست نيست، گفت: حدود ۵۳ هزار نفر در استان زنجان به اين حرفه مشغول اند.


به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ محسن جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پايانه صادراتي فرش دستبافت زنجان، اظهار كرد: متولي پايانه صادراتي فرش زنجان سازمان توسعه تجارت است و تا به امروز با نام پايانه صادراتي، فرش زنجان در نمايشگاه ها به نمايش گذاشته شده است.


وي با بيان اينكه فرش‌هاي استان زنجان در نمايشگاه سليمانيه اربيل عراق با نام پايانه صادراتي زنجان به نمايش گذاشته شد، ابراز كرد: در آذر ماه نيز نمايشگاهي در خارج از كشور براي نمايش و فروش فرش‌هاي زنجان برگزار مي شود و اگر شرايط كرونايي مانع برگزاري نمايشگاه‌ها در خارج از كشور نباشد و حمايت‌هاي دولتي شكل گيرد در كشور آلمان فرش‌هاي زنجان در نمايشگاهي عرضه مي‌شود.


مدير اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بيان اينكه آمار فرشبافان را نمي‌توان به صورت دقيق احصا كرد، تصريح كرد: به دو دليل پراكندگي اين صنف در كل استان و حضور فرشبافان فصلي نمي‌توان آمار دقيق فرشبافان را احصا كرد.


وي با بيان اينكه حدود 53 هزار نفر فرشبافي را بلد و در اين حرفه فعاليت دارند، عنوان كرد: از اين تعداد هنرمند 33 هزار نفر به صورت مداوم به كار توليد فرش مشغول هستند.


جعفري با بيان اينكه در استان زنجان فرشبافان به سه دسته فرشبافان نيمه وقت، فصلي ودائمي تقسيم بندي مي شوند، ادامه داد: 20 هزار نفر در استان زنجان به صورت فصلي به حرفه فرش بافي مشغول هستند.


سمپاشي منازل

 

وي با بيان اينكه حدود ده سال است كه در استان زنجان هيچ صادر كننده فرشي وجود ندارد، ابراز كرد: در حال حاضر بيش از 11 توليد كننده در حوزه توليد فرش‌هاي صادراتي در زنجان فعاليت دارند.


تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.