پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

دختر 6 ساله اي كه قالي مي بافد

۲۲ بازديد

دختر 6 ساله اي كه قالي مي بافد

 

قاليشويي تهرانپارس

يسنا اوكاتي دختر ۶ ساله زابلي است كه به طر عجيبي قالي مي بافد، او با مهارت و سرعت فوق العاده اي مي تواد در يك چشم بهم زدن نخ هاي دار قالي را در جاي مخصوص قرار دهد.

 

به گزارش اوشيدا؛ سيستان و بلوچستان به عنوان جوان ترين استان كشور در سال هاي اخير نخبگان بسياري در سطح كشور و جهان معرفي كرده است كه اين نشان از استعداد و هوش بالاي افراد در اين استان دارد.


سيستان و بلوچستان نه تنها در زمينه هاي علمي توانسته است نخبگان بسياري پرورش دهد بلكه ورزشكاران اين استان نيز حرف هاي بسياري براي گفتن دارند.


پرورش استعداد در اين استان در حالي رخ مي دهد كه افراد با كمترين امكانات مواجه هستند و يادگيري آنها بر اساس استعداد ذاتي و هوش برتر آنها است.


اما اين استعداد ها عمدتا در مناطق روستايي و حاشيه نشين شكوفا مي شود در همين رابطه نيز خبرنگار ما به يكي از محله هاي حاشيه نشين زابل رفته است تا يكي از استعداد هاي برتر اين شهر را معرفي كند.


يسنا اوكاتي دختر ۶ ساله زابلي است كه به طر عجيبي قالي مي بافد، او با مهارت و سرعت فوق العاده اي مي تواد در يك چشم بهم زدن نخ هاي دار قالي را در جاي مخصوص قرار دهد.


مادر يسنا كه بيشتر از ۲۵ سال سابقه قالي بافي دارد نيز هنوز نتوانسته است با سرعتي كه او قالي مي بافد كار كند، يسنا بي شك يكي از استعداد هاي اين هنر اصيل و قديمي است كه مي تواند آينده اي درخشان داشته باشد.







سرعت قالي بافي يسنا همانند حرفه اي هاست



آقاي اوكاتي پدر يسنا در همين رابطه به خبرنگار ما گفت: او از ابتدا پاي قالي بافتن مادرش مي نشست و همواره مشتاقانه به دست هاي مادرش چشم مي دوخت كه چگونه نخ هاي قالي را از روي نقشه ببافد.


وي افزود: بدون اينكه حتي يك بار هم سوالي از مادرش پرسيده باشد خودش اين حرفه را ياد گرفته و با علاقه زيادي پاي دار قالي مي نشيند و با مادرش همكاري مي كند.


اوكاتي همچنين گفت: اين در حالي است كه او تازه وارد كلاس اول دبستان شده در حالي كه ۶ سال دارد و در مدرسه نيز معلمان از هوش و استعداد يسنا شگفت زده شده اند.


پدر يسنا در پاسخ به اين سوال كه وضعيت درسي او چطور است مي گويد آنقدر خوب است كه ما نمي توانيم توضيح دهيم و بايد با خود معلم يسنا اين موضوع را بپرسيد.


وي همچنين ادامه داد: يسنا هم اكنون در حال بافتن يكي از سخت ترين طرح هاي قالي زابلي است كه حتي بسياري از بزرگتر ها هم در بافتن آن اشتباه مي كنند.






اوكاتي خاطرنشان كرد: اين اولين قالي است كه يسنا شروع به بافتن كرده و اگر خودش بخواهد مي گذاريم تا يك فرش دست بافت با طرح دلخواهي كه خودش انتخاب خواهد كرد ببافد تا به عنوان يادگاري آن را نگه داريم.


پدر يسنا گفت: اينكه دخترم در اين سن مي تواند قالي به اين سختي را به تنهايي ببافد نشان از هوش بالاي او دارد و گرنه قالي بافتن يكي از هنرهايي است كه نياز به ماه ها آموزش دارد كه حتي بسياري از افراد هم نمي توانند در مدت زمان كمي ياد بگيرند.


وي همچنين خاطرنشان كرد: مادرش هم چون به اين هنر علاقه دارد و بيشتر از ۲۵ سال سابقه كار دارد به تازگي شروع به قالي بافتن كرده وگرنه چند ماهي است كه دست به دار قالي نزده و اينطور نبوده كه يسنا بتواند هر روز قالي بافتن تماشا كند.


اوكاتي افزود: در مدت زمان محدودي فقط با ديدن مادرش توانسته اين هنر را يادبگيرد و همانند كساني كه ۳۰ سال در اين كار مهارت دارند قالي مي بافد.


آموزشگاه تار غرب تهران

وي همچينين گفت: يسنا در همه زمينه هاي استعداد خاصي دارد و قطعا در آينده به هر حرفه و هنري كه علاقه نشان دهد از او حمايت خواهيم كرد و او را در اين زمينه تنها نخواهيم گذاشت.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.