پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

تاثير نوغانداري بر رقابت فرش ابريشم گيلان در بازارهاي جهاني

۱۹ بازديد

تاثير نوغانداري بر رقابت فرش ابريشم گيلان در بازارهاي جهاني


ايسنا/گيلان رييس اداره فرش سازمان صمت گيلان گفت: با توسعه نوغانداري هزينه سربار توليد فرش ابريشم كاهش و قدرت رقابت فرش ابريشم گيلان در بازارهاي جهاني افزايش مي يابد.


مجتبي مهري در گفت و گو با ايسنا اظهار كرد: نوغانداري پيش زمينه و تامين كننده مواد اوليه فرش ابريشمي است و توسعه نوغانداري موجب مي شود علاوه بر اينكه تامين مواد اوليه براي جامعه قالي بافان سهل تر شود، هزينه سربار توليد فرش ابريشم نيز تا حد قابل توجهي كاهش يابد.


وي با اشاره به اينكه در حال حاضر شهرستان هاي سياهكل و صومعه سرا در صدر جدول توليد فرش ابريشم در بين شهرستان هاي گيلان هستند، افزود: با افزايش توليد نخ ابريشم در گيلان مجبور نخواهيم بود مواد اوليه خارجي خريداري كنيم و افزايش توليد ابريشم در كشور منجر به افزايش بافت فرش هاي ابريشمي مي شود.


مهري ادامه داد: از توسعه فعاليت نوغانداري و هر راهي ديگري كه موجب تسهيل در قالي بافي شود و هزينه تمام شده توليد فرش را كاهش دهد، استقبال مي كنيم.


وي با اشاره به اينكه همه موظف به حمايت از توليد داخل هستيم، خاطرنشان كرد: نوغانداري هزينه سربار فرش را پايين مي آورد و با پايين آمدن هزينه تمام شده توليد فرش، قدرت رقابت فرش هاي ابريشمي گيلان را در بازار هاي جهاني افزايش مي يابد.

مهري خاطرنشان كرد: اگر كرونا و تحريم ها نبود، بيش از ۶۰ درصد قالي بافان گيلان به سمت بافت فرش ابريشم آمده بودند اما اين موانع موجب شد كه كمتر چنين اهداف مهمي محقق شود.


رييس اداره فرش سازمان صمت گيلان با بيان اينكه فرش ابريشمي از فرش هاي بسيار خوب در دنيا محسوب مي شود و فرش خوب روي زمين نمي ماند، گفت: فرش ابريشمي همانند طلا گران بها است و حتي اگر بر دست قالي باف بماند و به فروش نرسد، بافنده آن متضرر نمي شود.


وي با اشاره به اينكه بازار تابلو فرش اشباع است، از قالي بافان خواست بيشتر به بافت قالي و قاليچه فرش هاي ابريشمي روي بياورند.


رييس اداره فرش سازمان صمت گيلان در ادامه از برگزاري نمايشگاه فرش ايران از ۱۲ تا ۱۵ دي ماه سال جاري خبر داد و گفت: اين نمايشگاه كه همواره در شهريورماه برگزار مي شد، با موافقت نامه جديدي كه امسال اخذ شده است به جاي شهريور ماه، امسال در دي ماه برگزار خواهد شد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.