پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

قبل از دانستن اين ۲ نكته حياتي، هرگز فرش خود را به قاليشويي ندهيد!

۲۱ بازديد

قبل از دانستن اين ۲ نكته حياتي، هرگز فرش خود را به قاليشويي ندهيد!


مدرنيزه شدن جهان امروز باعث شده تا تمامي كسب و كارها بدنبال بروز كردن تجهيزات و خدمات خود باشند كه قاليشويي آئين خراسان در اين زمينه همواره پيشتاز بوده و با راه اندازي قاليشويي آنلاين مشهد توانسته تا سفارش دهي آنلاين را در تمامي خدمات خود قرار دهد تا بتواند راحتي مشتريان خود را ضمانت كند.


قبل از دانستن اين ۲ نكته حياتي، هرگز فرش خود را به قاليشويي ندهيد!
امروزه يكي از دغدغه هاي اصلي براي فرش هاي منزل، پيدا كردن يك قاليشويي مطمئن و خوب است كه تقريبا كار دشوار و زمانبري شده چراكه در گذر زمان با پيدايش برند هاي متعدد و عدم تعهد نسبت به مشتري و كيفيت كار، اعتماد مردم نسبت به برون سپاري فرش ها سلب شده است. البته قاليشويي آئين خراسان همواره بعنوان يكي از بهترين قاليشويي هاي مشهد توانسته تا متمايزترين خدمات قاليشويي مشهد را در طول ۴۰سال از تاسيس خود ارائه دهد و معتمدترين برند قاليشويي مشهد در سال هاي متمادي باشد.

۱.پس دادن رنگ هنگام شستشو، بلاي جان فرش ها !
يكي از بدترين و زيان بار ترين اتفاقاتي كه به هنگام شستشوي فرش در قاليشويي ميتواند رخ دهد، پس دادن رنگ است كه تقريبا ميشه گفت مساوي است با نابودي فرش !


اين اتفاق تماما به جنس فرش مرتبط است و بيشتر براي فرش هايي با الياف طبيعي مانند پشم رخ ميدهد. بسياري از مناطق فرشباف ايران براي ساخت فرش از پشم استفاده مي كنند. پشم هايي كه بدين منظور به كار گرفته ميشود به رنگ سفيد يا شيري ميباشد كه براي رنگ كردن آن از مواد طبيعي مانند پوست گردو، انار، روناس، لاجورد و... استفاده مي شود. پشم را در اين مواد حرارت ميدهند تا طي جوشاندن، رنگ ماده موردنظر را به خود جذب كنند. بافت فرش با پشم مشكلي را براي فرش ها ايجاد نمي كند اما در هنگام شستشوي فرش، علي الخصوص اگر جنس پشم فرش مرغوب نباشد و به خوبي رنگ نشده باشد، باعث پس دادن رنگ ميشود مخصوصا اگر شستشوي فرش با آب داغ انجام شود!


پس دادن رنگ فرش عمدتا در فرش هاي دستباف اتفاق ميافتد چراكه امروزه بيشتر فرش هاي ماشيني از جنس هاي مختلفي چون پلي استر،بامبو،استات و ... ساخته ميشود ولي فرش هاي دستباف عمدتا از جنس پشم ميباشند و گاها از پنبه و كتان يا ابريشم بافته ميشوند كه در اين صورت در دسته ي فرش هاي زينتي و نفيس قرار ميگيرند


يكي ديگر از دلايل رنگ رفتگي فرش ها قرارگيري در معرض نور خورشيد ميباشد. سعي كنيد تا فرش خود را در برابر نور خورشيد قرار ندهيد زيرا نور خورشيد به مرور زمان باعث رنگ‌پريدگي يا قاطي شدن رنگ فرش ها مي‌شود. براي جلوگيري از چنين اتفاقي بهتره كه يك لايه مثل روفرشي را به روي فرش قرار دهيد تا از بافت و رنگ فرش مراقبت كنيد


راه حل ; تنها راه حل براي جلوگيري از اين اتفاق شستشوي فرش توسط متخصصين حاذق و باتجربست تا ممانعت از اين اتفاق مخرب صورت بگيرد.


۲.مكانيزه نبودن قاليشويي و بكارگيري روش هاي قديمي شستشو
با پيشرفت علم و تكنولوژي، شستشوي فرش ها نيز با گذشته تغييرات فراواني كرده است. ديگر خبري از قاليشويي به كمك پارو و شامپو فرش نيست. حتي در قاليشويي‌ها نيز استفاده از اين روش منسوخ شده است و قاليشويي هاي معتبر همچون قاليشويي آئين خراسان با بروز كردن و بكارگيري دستگاه هاي مدرن روز دنيا توانسته است تا انقلابي در كيفيت و شستشوي فرش ها ايجاد كند.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.