چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

فرش راور و نبوغ دستهاي پر پينه خوش بافت

۱۹ بازديد

فرش راور و نبوغ دستهاي پر پينه خوش بافت



قالي راور يكي از نبوغهاي هنري دست بافت استان كرمان است كه اين هنر و شهر آن را در استانه ثبت ملي قرار داده .


به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كرمان،مدير كل دفتر آموزش وترويج صنايع دستي وزارت ميراث فرهنگي؛صنايع دستي و فرش راور و نبوغ دستهاي پر پينه خوش بافتگردشگري در بازديد از كارگاه هاي خانگي و متمركز بافت قالي،دانشكده فرش،كارخانه توليد مصالح ،فروشگاههاي عرضه فرش شهرستان راو گفت:از حمايت از بافندگان و توليد كنندگان فرش راور خبر داد.


توحدي افزودبراي ثبت ملي قالي راور همه اسناد و مدارك اماده است و بزودي اين اتفاق بزرگ براي توليدكنندگان قالي نويد اينده اي خوب را مي دهد


ازدري فرماندار راور هم با اعلام اينكه همه ظريتها براي ثبت ملي قالي راور وجود دارد افزود اين شهرستان به سبب دارا بودن كارگاه هاي متعدد بافت قالي،دانشكده فرش، رنگرزي و توليد مصالح و ريس از ظرفيت خوبي در زمينه اشتغال و توليد فرش مرغوب و باكيفيت برخوردار است.



حسين زاده معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان هم گفت: از يك سال و نيم گذشته شهرستان راور به عنوان شهر ملي فرش دستباف كانديد شد و با قدمتي كه در زمينه‌هاي مختلف قالي راور داراست اين شهر در بخش بافت فرش دستباف ظرفيت ملي شدن را دارد.



در شهرستان راور بيش از ۲۵۰۰ كارگاه خانگي با اشتغال دو تا سه نفر در هر كارگاه فعال و مشغول به كار هستند و تعدادي كارگاه متمركز بافت قالي نيز در شهرستان فعال است.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.