پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

چند نكته حيرت انگيز براي شستن فرش ماشيني و دستباف

۲۱ بازديد

چند نكته حيرت انگيز براي شستن فرش ماشيني و دستباف


شستشوي فرش دستباف

چند نكته حيرت انگيز براي شستن فرش ماشيني و دستباف هوا كه گرم مي شود فرصت بسيار مناسبي براي شستشوي فرش ها در منزل مي شود، اما براي جلوگيري از پوسيده و زرد شدن فرش ها نكاتي وجود دارد كه شا...

به گزارش «خبرنامه دانشجويان ايران»، هوا كه گرم مي شود فرصت بسيار مناسبي براي شستشوي فرش ها در منزل مي شود، اما براي جلوگيري از پوسيده و زرد شدن فرش ها نكاتي وجود دارد كه شايد ندانيد و رعايت نمي كنيد و عدم رعايت آن ها صدمات جبران ناپذيري به فرش شما وارد مي كند. در اين مطلب كه توسط تيم توليد محتواي قاليشويي سعادت آباد نوشته شده است، قصد داريم تمام اين نكات را مورد بررسي قرار دهيم.


چند نكته حيرت انگيز براي شستن فرش ماشيني و دستباف


اشتباهات رايج در شستشوي فرش


هنگامي كه شما تصميم مي گيريد عمليات شستن فرش خود را منزل انجام دهيد، طبيعي است كه به دليل وزن بالاي فرش، انرژي زيادي از شما گرفته شود و به دنبال ترفندي خاص باشيد كه همان ترفند خاص باعث آسيب رسيدن به فرش شما مي شود، اين در حالي است كه شما به راحتي مي توانيد فرش هاي خود را به متخصص اين امر بسپاريد تا به صورت تخصصي توسط آن ها شسته شوند. با تمام اين تفاسير اگر قصد شستن فرش خود را در منزل داريد طبق توصيه ي يك تيم متخصص در قاليشويي شهرك غرب از انجام كار هاي زير اجتناب كنيد:


استفاده بيش از حد از شامپو فرش

استفاده از آب بيش از حد بر روي فرش

كشيدن فرش روي زمين

خيس ماندن فرش

استفاده بيش از حد از شامپو فرش


به طور طبيعي استفاده ي بيش از حد از هرچيزي حتي اگه بهترين هم باشد، نتيجه ي عكس دارد، استفاده از شامپو فرش هم اگر بيش از اندازه انجام شود بسيار مضر و خطرناك است. اين كار باعث به هم خوردگي بافت فرش و از بين رفتن رنگ آن مي شود.


انتخاب شوينده اشتباه در شستشوي فرش


بسيار واضح و بديهي است كه هر شوينده اي مناسب فرش ما نيست، ممكن است انتخاب شوينده ي نامناسب موجب از بين رفتن رنگ فرش ما شود و آسيبي جبران ناپذير به آن وارد كند. بسياري از افراد با شيوه هاي ابداعي و عجيب چندين ماده را باهم قاطي مي كنند كه براي فرش فوق العاده خطرناك است. بهتر است قبل از استفاده از شوينده، ويژگي هاي آن را به خوبي مطالعه كنيد يا از يك كارشناس خبره كمك بگيريد.


عدم تمايل به سپردن فرش به يك قاليشويي حرفه اي


چند نكته حيرت انگيز براي شستن فرش ماشيني و دستباف


با يك مثال ساده اين موضوع را براي شما جاي مي اندازيم:


دقيقا مانند دندان هايتان كه نياز است به صورت دوره اي توسط يك دندانپزشك ماهر معاينه و شستشه شوند، فرش هم بايد هر 12 يا 18 ماه به صورت حرفه اي توسط يك قاليشويي معتبر مورد بررسي و شسستشو قرار بگيرد. پس پيشنهاد مي شود براي افزايش كيفيت و طول عمر فرش خود از خدمات قاليشويي استفاده كنيد.


از بين بردن لكه با استفاده از آب زياد


شايد بتوان گفت كه بدون آب هيچ لكه و كثيفي پاك نمي شود و استفاده از آن يكي از بهترين روش ها براي از بين بردن لكه است، اما استفاده ي بيش از حد آن هم راهي اشتباه است. مصرف آب كم در شستشوي فرش به خوبي مي تواند بافت لكه را نرم تر و آن را از فرش جدا كند، همچنين اگر در كنار آن از يك شوينده مطلوب هم استفاده شود اما استفاده ي بيش از حد از آب علاوه بر آسيب به فرش باعث پخش شدن لكه هم مي شود. پس چه خوب است كه از آب به مقدار مناسب استفاده كنيم.


جارو نكردن فرش ها


شايد براي شما هم بسيار جالب باشد كه جارو كردن فرش به طور مرتب بسيار كمك مي كند تا فرش دچار لك نشود. اگر فرش هايتان را به طور مرتب جارو نزنيد، ذرات ريز گرد و غبار يا خاك به طور كامل به الياف آن نفوذ مي كنند و سبب كاهش طول عمر فرش مي شوند. چنانچه طول عمر فرش هايتان براي شما اهميت دارد پيشنهاد مي شود حداقل هفته اي يك يا دو بار فرش هايتان را جارو بزنيد.


چرا شستن فرش ها هر چند وقت يك بار ضروري است؟


اگر فرش ما در ظاهر هم تميز به نظر برسد و كثيفي روي آن ديده نشود، با گذشت زمان رنگ آن كدر مي شود تا جايي كه ظاهري ناخوشايند پيدا مي كند. اگر به صورت دوره اي و مرتب، فرش هايمان شسته نشوند، ذرات گرد و غبار به الياف فرش نفوذ پيدا مي كنند و به مرور زمان وقتي روي فرش راه مي رويم، ذرات گرد و خاك باعث از بين رفتن و فرسايش فرش مي شوند.


شستشوي فرش به صورت دوره اي سبب مي شود تا آلودگي هاي روغني، ذرات چسبنده گرد و غبار و بخار ناشي از كثيفي ته كفش كه هنگام جارو برقي كشيدن از بين نمي روند، به طور كامل نابود شوند.


چند نكته ي طلايي در مورد شستشوي فرش در منزل


چند نكته حيرت انگيز براي شستن فرش ماشيني و دستباف


بهترين سطحي كه براي شستشوي فرش درمنزل مي توان استفاده كرد، سطحي سخت و داري شيب است و بهترين حالت براي آبي كه مورد استفاده قرار مي گيرد، ولرم است.

در مراحل شستشوي فرش به هيچ هنوان از مواد شوينده قليايي استفاده نكنيد.

براي خشك كردن فرش آن را پس از شستشو به صورت لول شده و عمودي قرار دهيد تا آب آن به خوبي تخليه شود.


سمپاشي بيد

براي جلوگيري از رنگ پس دادن فرش بعد از شستشو بهتر است چند ساعت در همان حالت شستشو بماند تا رنگ به قسمت هاي ديگر نفوذ پيدا نكند

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.