سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

حمايت بنياد علوي از هنر-صنعت فرشبافي

۲۹ بازديد

حمايت بنياد علوي از هنر-صنعت فرشبافي


قاليشويي نيروهوايي

حمايت بنياد علوي از هنر-صنعت فرشبافي

معاون اشتغال نهاد آباداني و پيشرفت بنياد علوي مراوه تپه در بازديد از كارگاه‌هاي قاليبافي، عنوان كرد: با توجه به شرايط موجود، طرح حمايتي بنياد علوي از كارگاه‌هاي قالي بافي اين منطقه باعث شده كه اين صنعت پايدار بماند.


به گزارش ايلنا؛ علي باي (معاون اشتغال نهاد آباداني و پيشرفت) گفت: اشتغال‌زايي براي مردم، موجب كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و كمك به اقتصاد خانواده است. تعداد زيادي از مردم اين منطقه به اين كار مشغول هستند.


وي افزود: قالي يا فرش تركمن از قديم در ميان مردم ايران و جهان زبانزد بوده است. اين قالي‌ها عموما بين ۱ تا ۱۲ متر در رنگهاي قرمز، آبي سورمه اي، سبز پر رنگ، سفيد و بژ، از پشم گوسفند بافته مي‌شود.


رنگ‌آميزي بافتن اين قالي‌ها عموما به دست زنان، با تبحر و ظرافت خاص و بسيار هنرمندانه صورت ميگيرد و مانند ثروتي از مادر به دختر منتقل مي‌شود.


به گفته باي، فرش‌هاي تركمن بر روي زمين به طور افقي و خوابيده بافته مي‌شود. اين دارها در محل‌هاي محدود و كم ارتفاع نصب مي‌شود و حمل و نقل آن‌ها در مسافرت‌هاي فصلي ييلاق و قشلاق به سادگي ميسر است.


وي تصريح كرد: بافندگان تركمن پس از اين كه يك رج را مي‌بافند، براي فشرده‌سازي، شانه را ميكوبند و سعي مي‌كنند صدايي همانند صداي ضرب پاي اسب‌هاي تركمن را تقليد كنند.

 

سمپاشي سوسك درشت

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.