پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد

۳۰ بازديد

رييس اداره فرش سازمان صمت خبر داد
۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد


ايسنا/چهارمحال و بختياري رييس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با تاكيد بر اينكه ۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد، گفت: بيشترين فرش‌هاي چهارمحال و بختياري را قالي شهركرد و فرخشهر، يلمه بروجن، گبه ريزباف اردل، فرش بختياري مناطق عشايري و فرش چالشتري تشكيل مي‌دهد.



به گزارش ايسنا به نقل از روابط‌عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري عليرضا جيلان در خصوص راه‌اندازي شهرك تخصصي فرش در استان اظهار كرد: اين شهرك در مساحت ۴۲ هكتار راه‌اندازي مي‌شود و ارزش افزوده ناشي از فروش فرش براي بافنده محاسبه مي‌شود، در اين شهرك تمامي زنجيره توليد فرش از توليد پشم تا فروش و صادرات انجام مي‌گيرد.



رييس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري افزود: شهرك تخصصي فرش استان كاربري اقامتگاهي و توريستي خواهد داشت و بازاچه‌هاي فروش، موزه فرش، نمايشگاه، تالار گفتگو و مجموعه‌هاي اقامتي در اين شهرك پيش‌بيني شده است كه نقش مهمي در جذب گردشگر ايفا مي‌كند.



وي بيان كرد: بيشترين فرش‌هاي چهارمحال و بختياري را قالي شهركرد و فرخشهر، يلمه بروجن، گبه ريزباف اردل، فرش بختياري مناطق عشايري و فرش چالشتري تشكيل مي‌دهد.



جيلان با تاكيد بر اينكه ۸۵ درصد فرش توليدي در چهارمحال و بختياري ارزش صادراتي دارد، گفت: فرش استان با تصويب مجلس شوراي اسلامي در سال ۱۳۸۰ به ثبت جهاني نشان جغرافيايي رسيد و در سال ۹۶ نيز لوح ثبت جهاني فرش بختياري با حضور رييس مركز ملي فرش ايران در شهركرد رونمايي شد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.