پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

راه‌اندازي دهكده فرش در چهارمحال‌وبختياري نيازمند ۳۲ ميليارد تومان اعتبار است

۷۶ بازديد

راه‌اندازي دهكده فرش در چهارمحال‌وبختياري نيازمند ۳۲ ميليارد تومان اعتبار است
ايسنا/چهارمحال و بختياري رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با بيان اينكه راه‌اندازي دهكده فرش در استان نيازمند ۳۲ ميليارد تومان اعتبار است، گفت: حدود ۱۰۰ هزار بافنده در چهارمحال‌وبختياري براي امرار معاش به امر توليد فرش مشغول هستند.

عليرضا جيلان ۲۱ ارديبهشت‌ماه در كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري چهارمحال و بختياري با بيان اينكه ۲.۵ ميليون نفر بافنده فرش در كشور وجود دارد، اظهار كرد: از اين تعداد حدود ۱۰۰هزار بافنده در استان براي امرار معاش به امر توليد فرش مشغول هستند.

رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با بيان اينكه طبق آمارها براي ايجاد اشتغال در كشور براي هر نفر حدود ۲۰۰ ميليون تومان هزينه نياز است، افزود: اما مي‌توان با مبلغ ۱۵ ميليون تومان براي يك نفر در حوزه فرش اشتغال ايجاد كرد.

وي با بيان اينكه فرش چهارمحال و بختياري ثبت جهاني شده است، عنوان كرد: فرش توليدي در استان داراي استحكام بالايي است و نسبت به فرش‌هاي ساير مناطق كشور از كيفيت بالايي در رنگ و نوع بافت برخوردار است، همچنين توليد فرش دستباف از نظر اقتصادي براي افراد فعال در اين حوزه به صرفه است.

جيلان فرش بختياري، گبه، يلمه و ناييني را از سبك‌هاي بافت فرش در چهارمحال و بختياري عنوان كرد و گفت: ۸۰ درصد فرش‌هاي توليد شده در استان قابليت صادرات را دارد و حدود ۴۰ درصد فرش‌هاي صادراتي به آمريكا و آلمان صادر مي‌شود.

رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري  با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته حدود ۲۰ هزار بافنده در استان تحت پوشش بيمه قالي‌بافي قرار داشتند، يادآور شد: اين عدد هم‌اكنون به علت‌هاي مختلف به ۸ هزار بيمه شده رسيده است در حالي‌كه ما انتظار داريم ۱۰۰ هزار بافنده استان بيمه شوند.

وي خاطرنشان كرد: راه‌اندازي دهكده فرش در چهارمحال و بختياري نيازمند ۳۲ ميليارد تومان اعتبار است، بايد در اين دهكده كارگاه‌هاي رنگرزي، مركز تخصصي قاليشويي فرش دستباف، پشم شويي و ... پيش‌بيني شود.

مقالات مرتبط:

قاليشويي فدك

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.