پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

تلويزيون تركيه تصاوير ادله جنايي ترور «خاشقجي» را پخش كرد

۶۱ بازديد

به گزارش مشرق، لويزيون رسمي تركيه (تي آر تي ورلد) روز جمعه براي نخستين بار تصاويري را پخش كرد كه گفته مي شود ادله جنايي براي اثبات وقوع جرم عليه جمال خاشقجي منتقد رژيم سعودي در كنسولگري عربستان در استانبول محسوب مي شود.
بر اساس اين گزارش، عربستان سعودي از زمان ترور خاشقجي تاكنون تلاش كرده است تمام مدارك مربوط به اين جنايت را از بين ببرد. بعد از آنكه جمال خاشقجي در ۲ اكتبر ۲۰۱۸ به دست عوامل رژيم سعودي ترور شد، بازجويان تركيه، براي به دست آوردن مدارك مبني بر وقوع اين جنايت ساختمان كنسولگري و منزل سركنسول سعودي را مورد تفتيش قرار دادند.

آنها مشخصاً فِر بزرگ و چاه آبي كه در منزل سركنسول سعودي بود را بازرسي كردند چرا كه معتقد بودند جسد خاشقجي در آنجا از بين برده شده بود.

بخوانيد: قاليشويي نارمك

تلويزيون تركيه براي نخستين بار تصاويري را منتشر كرد كه بر اساس آن مشخص شده است بازپرس هاي تركيه بقاياي خون متعلق به خاشقجي را در محل قتل وي پيدا كرده اند. اجراي آزمايش دي ان اي بر روي اين خون ها، نشان مي دهد كه متعلق به خاشقجي است. اين نخستين مدرك جنايي قطعي عليه عاملان ترور خاشقجي به شمار مي رود.

عناصر وابسته به رژيم سعودي بعد از ترور خاشقجي تلاش كردند با استفاده از مواد شيميايي، جسد وي را نابود كنند اما به نظر مي رسد بازپرس هاي تركيه، موفق شده اند مدارك جديدي در اين خصوص پيدا كنند. حتي فرشهاي ساختمان كنسولگري بعد از اين جنايت براي پاك شدن تمام آثار جرم، به يك شركت قاليشويي ارسال شده است.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.