پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

نكاتي براي شستشوي فرش

۵۵ بازديد

معمولا بهتر است كه فرش ها را سالي يكبار و حتي تا هر ۱۸ ماه يكبار شستشو دهيد. شستشوي كافي، مناسب و كنترل شده فرش ها باعث افزايش طول عمر و صد البته زيبايي آنها خواهد شد. خيلي از افراد خودشان به سراغ شستشوي فرش هايشان مي روند كه طبعا اين مسئله به نوبه خود اشتباهاتي را نيز به دنبال خواهد داشت. در اين مطلب همراه ما باشيد تا شما را با اشتباهات رايج در شستشوي فرش آشنا كنيم و بگوييم كه چرا بيشتر توصيه مي شود فرش هايتان را به دست افراد كاربلد و متخصص در اين زمينه بسپاريد.

 

اشتباهات رايج در شستشوي فرش در منزل

زماني كه تصميم به شستشوي فرش در منزل و شستشوي دستي فرش مي گيريم طبيعتا به دليل سخت و سنگين بودن آن، انرژي زيادي از ما صرف مي شود كه با اين حال، كافي هم نيست. ممكن است مجبور شويم ترفندهايي را به كار ببريم كه همان ترفندها باعث خراب شدن و فرسودگي فرش شما گردد. اين در حالي است كه شما مي توانيد شستشوي فرش خود را به متخصصين اين امر بسپاريد تا با بهترين و مناسب ترين روش ها همراه با صرف انرژي بسيار، بتوانند به خوبي از پس شستشوي فرش شما بر آيند. با اين حال اگر دست به شستشوي فرش در خانه مي زنيد سعي كنيد از اين سه كار اجتناب نماييد:

 

• استفاده بيش از حد از شامپو

• استفاده بيش از حد از آب بر روي فرش

• محافظت از فرش خيس در مقابل مبلمان و ساير وسايل

 

• استفاده بيش از حد از شامپو در شستشوي فرش

طبيعتا استفاده بيش از حد از شامپو در شستشوي فرش همانقدر خطرناك و مخرب است كه شستن بيش از حد فرش! اين كار باعث به هم خوردن بافت رنگي و ضعيف شدن بافت فرش مي شود. سعي كنيد براي انجام اين كار به سراغ يك فرد آگاه و متخصص برويد و از او كمك بگيريد و به قول قديمي ها كار را به كاردان خود بسپاريد!

 

• استفاده بيش از حد از آب بر روي فرش در زمان شستشو

طبيعتا خيس كردن بيش از حد فرش، تمامي بافت هاي فرش را تحت تاثير قرار داده و خيس خواهد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خيس شدن بيش از حد فرش مي تواند باعث به هم ريختن بافت رنگ هاي فرش شود. بعضي از فرش ها هم بعد از آب خوردن و خيس شدن بيش از حد كوچك شده و به قول معروف آب مي روند! پس هيچ گاه فراموش نكنيد كه خيس شدن بيش از حد فرش و بافت هاي آن مي تواند موجب ايجاد چه آسيب هايي جدي گردد.

چرا به سراغ متخصصين شستشوي فرش و قاليشويي برويم؟

زماني كه متخصصين اين حوزه و شركت هاي قاليشويي دست به شستشوي فرش شما مي زنند، آن را با رطوبت كنترل شده اي مي شويند و به همين نسبت نيز فرش شما را به شكل كنترل شده اي خشك مي نمايند.

 

اين شركت ها داراي ماشين هاي شستشويي هستند كه از برس هاي شستشوي ضد گرد و غبار برخوردار هستند. مواد شوينده اي كه به كار مي رود با اندازه اي كافي و كنترل شده بوده و شستشوي منظم و مرتبي بر روي فرش شما اعمال مي كنند. اين روش تا جايي ادامه پيدا مي كند كه فرش شما بعد از طي كردن و پشت سر گذاشتن مراحلي منظم و كنترل شده به آرامي شروع به خشك شدن مي كند.

مقالات ديگر: قاليشويي در جشنواره

بسياري از متخصصين، روش ديگري نيز براي شستشوي فرش دارند؛ روشي مثل استفاده از اسپري اي كه حاوي مواد شوينده بود و فرش شما را بدون وارد شدن هرگونه آسيبي بر بافت و بدنه آن، شستشو خواهد داد. برخي از افراد با اين روش مخالف هستند و معتقدند كه ممكن است اين روش، فرش شما را به صورت كامل و مطمئني شستشو ندهد، اما مسئله اي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه اين روش، فرش شما را بدون خيس شدن و وارد شدن آسيبي به بافت آن شستشو مي دهد. اين تقريبا همان چيزي است كه فرش به آن احتياج دارد. برخي از متخصصين، روش اول را انتخاب مي كنند و برخي نيز روش دوم. در هر دوي اين روش ها تلاش و دقت بالايي لحاظ مي شود و شما مي توانيد اطمينان خاطر حاصل نماييد كه فرش شما به بهترين حالت ممكن شستشو يافته است.

 

فراموش نكنيم كه سپردن كار شستشوي فرش به متخصصين اين حوزه از دو جنبه، مزيت به حساب مي آيد:

 

اول اينكه اين شركت ها در زمينه جا به جايي و حركت دادن فرش هاي بزرگ و سنگين، هيچ مشكل و محدوديتي ندارند.

دوم اينكه آنها به خوبي مي دانند كه با رعايت چه اصول و شرايطي، فرش شما را به بهترين حالت ممكن شستشو دهند.

منبع : chidaneh.com

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.