پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

چرا قيمت قاليشويي‌ها متفاوت است؟

۴۷ بازديد

قاليشويي
رئيس اتحاديه قاليشويان تهران درباره افزايش نرخ اظهار داشت: هر واحد بر اساس كيفيت خدمات و مواد مصرفي نرخ‌هاي پيشنهادي خود را به اتحاديه ارائه مي‌دهد و براي هر واحد، نرخ‌هاي پيشنهادي كارشناسي مي‌شود.

به گزارش مشرق، حميد محمدي درباره افزايش نرخ قاليشويان نسبت به سال گذشته گفت: قيمت‌ها تغييري نداشته است، سال گذشته براي شستشوي هر متر مربع نرخ مشخصي وجود داشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ واحدي را براي شستن هر متر مربع فرش دستبافت، ماشيني، موكت و... اعلام مي‌كرد، اما طي سال جاري از شمول نرخ گذاري اين سازمان خارج شديم و واحد‌هاي صنفي خودشان اقدام به قيمتگذاري مي‌كنند.


وي ادامه داد: هر واحد بر اساس كيفيت خدمات و مواد مصرفي نرخ‌هاي پيشنهادي خود را به اتحاديه ارائه مي‌دهد و براي هر واحد با توجه به هزينه‌هاي قاليشويي در آنجا، نرخ‌هاي پيشنهادي كارشناسي مي‌شود.


محمدي كمسرخ افزود: بدين ترتيب كيفيت خدمات و قيمت تمام شده رقابتي است و نسبت به سال گذشته نرخ گذاري خدمات پايين‌تر است تا بتوانند مشتري بيشتري جلب كنند، بازرسان نيز بر واحد‌ها نظارت دارند.


رئيس اتحاديه قاليشويان تهران با تاكيد بر انتخاب قاليشويي مجوزدار براي دريافت خدمات گفت: اگر مشتريان به قاليشويان مجوزدار براي دريافت خدمات مراجعه كنند، در صورت بروز خسارت مي‌توانند از واحد صنفي موردنظر شكايت كنند، اما اگر به قاليشويان بدون مجوز مراجعه كنند مشكلات قابل پيگيري نيستند. برخي افراد بدون داشتن مجوز در ماه‌هاي پاياني سال بوسيله تراكت و قيمت‌هاي پايين مردم را فريب مي‌دهند كه خسارت‌هاي جبران ناپذيري براي مشتريان در پي دارد و حتي منجر به سرقت مي‌شود، ۹۰ درصد شكايات مربوط به واحد‌هاي صنفي غيرمجاز است.


وي درباره انتخاب قاليشويي مجوزدار از سوي مشتريان گفت: فهرستي بالغ بر ۳۷۰ قاليشويي مجاز در سطح پايتخت روي سايت اتحاديه معرفي شده است. مردم مي‌توانند با مراجعه به سايت اتحاديه، ليست قاليشويان مجاز تهران را دريافت و قاليشويي موردنظر خود را انتخاب كنند و يا با تلفن‌هاي اتحاديه تماس و تائيديه قاليشويي منتخب خود را بگيرند تا براي آن‌ها مشكلي پيش نيايد. رئيس اتحاديه قاليشويان با اشاره به شايعاتي با مضمون اسنپ قاليشويي هشدار داد و تاكيد كرد: ارائه خدمات بوسيله اسنپ امكان‌پذير نيست زيراكه در جابجايي مسافر بوسيله اسنپ خدمات رساني و دريافت وجه در يك زمان انجام مي‌شود، اما در اسنپ قاليشويي ارائه خدمات زمان‌بر است و ممكن است افراد غير مجاز كه جا و مكان مشخصي نيز ندارند دست به اين كار بزنند از اين رو مردم فرش‌هاي خود را براي شست‌وشو به قاليشويان مشخص شده در سايت اتحاديه بدهند تا اگر اتفاقي هم افتاد، بتوان به راحتي از طريق اتحاديه آن را پيگيري و با متخلفان برخورد كرد.

وي تصريح كرد: بيشتر واحد‌هاي مجاز در صورت مواجه با مشكل و يا وارد شدن خسارت، نسبت به رفع عيب و مشكل پيش آمده و همچنين جلب رضايت مشتريان اقدام مي‌كنند؛ بروز مشكلاتي، چون تداخل رنگ قالي نيز با كارشناسي فرش توسط كارشناسان مربوطه قابل پيگيري است.

قاليشويي در وحيديه

منبع: جام جم

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.