پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

بازي دلاري دولت در بورس/ كاهش قيمت خودرو در دست انداز سياست هاي تورمي/ كارخانه‌هاي صنايع پوشش و رشت الكتريك چگونه به ويرانه تبديل شد؟

۲۰ بازديد

قدرت خريد گوشي موبايل از مردم گرفته شد، بدهي ۱۲۰ هزار ميليارد توماني براي دولت بعد و ۶۱ درصد بازار مسكن در اختيار سفته‌بازان، ساير عناوين اقتصادي مهم امروز روزنامه‌ها هستند.
 سرويس اقتصادي مشرق- هر روز صبح، «گزيده مطالب اقتصادي روزنامه‌ها» را شامل خلاصه گزارش‌ها، يادداشت‌ها، خبرهاي اختصاصي و مصاحبه‌هاي اقتصادي رسانه‌هاي مكتوب، در مشرق بخوانيد.
* آرمان ملي
- برندهاي پرمتقاضي موبايل گران شدند
آرمان‌ملي به گراني موبايل پرداخته است: با افزايش نرخ ارز در ميانه سال‌جاري، از آنجايي كه به قول برخي صاحب نظران، اقتصاد ايران دلاريزه هست، قيمت‌ها در ساير بازارها نيز روند افزايشي در پيش گرفتند و در اين ميان انواع موبايل نيز در بازار تلفن همراه ايران با افزايش قيمت مواجه شدند. فعالان اين صنف در چنين شرايطي اذعان مي‌كردند كه واردكنندگاني كه به دنبال كسب سود بيشتر و البته نامتعارف هستند، هرچند با ارز ۲۰ هزار توماني ثبت سفارش خود را انجام مي‌دهند اما با توجه به روند افزايشي نرخ ارز و رسيدن قيمت دلار به كانال ۳۰ هزار توماني، فروش خود را با اين نرخ انجام داده و حتي توقف در عرضه نيز اتفاق مي‌افتد. اما با كاهش قيمت‌ها در بازار ارز و ورود بهاي دلار به كانال ۲۱هزار تومان در دي‌ماه، به‌دنبال برخي تحولات سياسي و اظهاراتي مبني بر كاهش بهاي دلار و ورود آن به كانال ۱۵ هزار تومان، قيمت انواع موبايل نيز با كاهش همراه شد و مسئولان صنفي مربوطه طي سخناني از كاهش ۲۰ تا ۲۵درصدي قيمت‌ها خبر دادند. همزمان با اين اتفاقات، رئيس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه شهر تهران ادامه كاهش قيمت‌ها را منوط به ادامه كاهش نرخ دلار عنوان كرد. محبي همچنين اعلام كرد كه با توجه شرايط كنوني بازار بهترين زمان براي خريد موبايل است كه اين گفته او افزايش مراجعه مردم به اين بازار براي خريد موبايل و ديگر لوازم جانبي را به دنبال داشت. درباره وضعيت تامين موبايل در بازار هم، گفته شد كه شرايط تامين اين كالا در بازار مطلوب است و شركت‌هاي واردكننده توانسته‌اند پاسخگوي نياز بازار باشند. با اينحال، برخي واكنش‌ها به كاهش قيمت‌ها در بازار موبايل در فضاي مجازي به‌گونه‌اي ديگر بود.
شايد بخواهيد مطالب ديگر ما را بخوانيد:  دندانپزشكي در ايام كرونا
گروهي از شهروندان كاهش قيمت‌ها را محسوس نمي‌دانستند و معتقد بودند كه كاهش به حدي نيست كه بتوان نام آن را ارزاني گذاشت. عده‌اي ديگر هم به رفتار فروشندگان انتقاداتي را وارد مي‌دانستند، در اين زمينه كه همزمان با گراني دلار قيمت موبايل به سرعت بالا مي‌رود و جهش زيادي پيدا مي‌كند اما با كاهش بهاي دلار، فروشندگان (كه البته اين رفتار تنها مختص فروشندگان موبايل نيست) قيمت اجناس خود را پايين نمي‌آورند. حال چند روزي است كه بازار ارز دچار نوساناتي شده و طي بروز اين نوسانات كه به گفته فعالان اقتصادي بسيار خطرناك است و قدرت پيش‌بيني تحولات را از آنها مي‌گيرد، قيمت موبايل هم اندكي رو به افزايش گذاشته است.
شرايط بازار موبايل تابع نرخ ارز
رئيس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه شهر تهران روز پنج‌شنبه از افزايش پنج درصدي قيمت موبايل در بازار خبر داد. مهدي محبي در گفت‌وگو با ايلنا درباره آخرين وضعيت تامين و قيمت موبايل در بازار اظهار كرد: شرايط تامين موبايل در بازار مطلوب است و مردم مي‌توانند انواع موبايل در برندهاي متنوع را در بازار پيدا كنند. او ادامه داد: شركت‌هاي وارد كننده انواع برندهاي موبايل از گران‌ترين تا ارزان‌ترين را تامين و در بازار عرضه كرده‌اند و اكنون در دسترس مردم است. او، از افزايش پنج درصدي قيمت موبايل در يك هفته اخير خبر داد. محبي گفت: در پي كاهش نرخ دلار قيمت‌ انواع موبايل نيز كاهشي شد به نحوي كه در كمتر از ۲۰ روز شاهد كاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدي قيمت‌ها بوديم، اما طي يك هفته اخير قيمت‌ها حدودا پنج درصد افزايش يافت. محبي، شرايط بازار موبايل را براي روزهاي آينده تابع نرخ ارز دانست. رئيس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه شهر تهران ابراز اميدواري كرد شاهد ثبات بازار موبايل در ايام منتهي به نوروز باشيم. محبي تاكيد كرد: اين افزايش قيمت در برندهاي موبايل پرمتقاضي بيشتر بوده است. او، درباره نحو مقابله با گران‌فروشي اظهار كرد: مردم در صورت مواجه با گران‌فروشي يا مشكلات ديگر مربوط به خريد و تعميرات موبايل شكايات خود را به اتحاديه گزارش دهند. محبي راه‌هاي دريافت شكايات را ثبت آن در سايت اتحاديه و يا تماس با شماره ۶۶۷۶۳۰۳۵ اعلام كرد.
- شاخص كل بورس همچنان در مسير سقوط
آرمان‌ملي علل نزول بورس را بررسي كرده است: بازار سرمايه كماكان وضعيت اسفناكي دارد و دارايي مردم هر روز بيشتر از روزهاي گذشته آب مي‌رود. اين در حالي است كه بسياري از فعالان منتظرند تا ببينند انتخاب رئيس جديد و راهكارهاي او در روزهاي آتي چه تاثيري بر روند بازار سهام خواهد داشت و برنامه او براي حفظ و حراست از سرمايه مردم چيست! گرچه خيلي‌ها معتقدند مشكلات بازارسرمايه را بايد ريشه‌اي حل و فصل كرد و تنها تغيير اسم نمي‌تواند اعتمادسازي دوباره را متوجه بازار سهام كند. گفتني است شاخص كل در جريان معاملات هفته گذشته، تنها يك روز (شنبه) سبزپوش شد و در ادامه روزهاي معاملاتي همچنان شاهد نوسانات مكرر و تشكيل صف‌هاي فروش چند صد ميليوني در برخي نمادهاي مهم و شاخص‌ساز بوديم. نكته مهمتر آن است كه ميزان مشاركت در عرضه اوليه هفته قبل به شكل قابل توجهي افت كرد و اين به معناي آن است كه مردم ديگر اعتمادي حتي به عرضه‌هاي اوليه ندارند و ترجيح مي‌دهند پول‌هاي خود را به هيچ عنوان روانه اين بازار نكنند.
بازي دلاري دولت در بورس/ كاهش قيمت خودرو در دست انداز سياست هاي تورمي/ كارخانه‌هاي صنايع پوشش و رشت الكتريك چگونه به ويرانه تبديل شد؟
مقالات ديگر: قاليشويي الهيه

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.