چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

صادرات فرش ايران تقريبا صفر است

۲۵ بازديد

صادرات فرش ايران تقريبا صفر است/ هيچ صادراتي به آمريكا نداريم

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت: ميزان صادرات فرش طبق آخرين آماري‌ كه داشتم حدود 70 ميليون دلار بود كه اين ميزان براي صادرات فرش ايران تقريبا صفر است.

 

سيد رضي ميري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا در مورد آخرين وضعيت صادرات فرش دستباف ايران به كشورهاي مختلف از جمله آمريكا اظهار كرد:‌ از آنجا كه ما تحريم هستيم، نمي‌توانيم صادرات فرش به آمريكا داشته باشيم بنابراين صادرات به آمريكا صفر است مگر اينكه از طريق كشورهاي ثالث و به صورت تغيير مدارك انجام شود.

 

وي افزود: يعني فرش با هزينه گزافي وارد يك كشور ديگر مانند پاكستان يا تركيه شود، مدارك آن به صورت غيرقانوني تغيير كند تا بتواند وارد آمريكا شود. از آن جهت كه اين كار غيرقانوني است آماري هم از آن در دسترس نيست و توسط گروه قليلي انجام مي‌شود و هزينه زيادي هم دارد.

 

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران خاطرنشان ساخت: بعد از روي كار آمدن آقاي بايدن نيز در اين مورد تغييري ايجاد نشد. وقتي برجام معلق است همه مسائل مربوط به آن نيز معلق است. الان هم مذاكرات در حال انجام است اما به نظر مي‌رسد همچنان در بر همان پاشنه سابق بچرخد. البته اتفاقات داخلي هم تاثير دارند اما در كل به نظر من اتفاق مثبتي در راه نيست.

شايد بخواهيد بخوانيد: نايت گارد

وي همچنين تصريح كرد: صادرات فرش ايران به ساير كشورها نيز در سال‌هاي اخير كاهش پيدا كرده است. دلايل آن نيز مربوط به وضعيت داخلي كشور و برقراري پيمان سپاري ارزي و قوانين مرتبط با آن و به طور كلي عدم همكاري بانك مركزي با سيستم صادرات است. با قوانين بانك مركزي و تغيير مكرر آنها، صادرات در مجموع كاهش پيدا كرد.

 

ميري با اشاره به ميزان صاردات فرش ايران بيان كرد:‌ ميزان صادرات فرش طبق آخرين آماري‌ كه داشتم حدود 70 ميليون دلار بود كه اين ميزان براي صادرات فرش ايران تقريبا صفر است.

مقالات ديگر : قاليشويي ميني سيتي

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.