چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

كرونا درآمد قاليشويان را شست!

۲۰ بازديد

كرونا درآمد قاليشويان را شست!
رئيس اتحاديه قاليشويان تهران از تعطيل شدن ۳۰ درصد واحدهاي فعال در صنف قاليشويي، كاهش ۸۰ درصدي درآمد و بيكار شدن حداقل ۳۰۰۰ نفر در اين صنف خبر داد.
به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايسنا، حميد محمدي از تعطيل شدن ۳۰ درصد واحدهاي فعال در صنف قاليشويي در پي شيوع ويروس كرونا خبر داد و گفت: باقي واحدها نيز عمدتا بيش از ۸۰ درصد كاهش درآمد داشتند.  با شيوع موج جديد بيماري كرونا نيز بسياري از مردم به دليل رعايت فاصله گذاري اجتماعي، كاهش رفت و آمد و ترس از ابتلا به بيماري كرونا، تمايلي به استفاده از خدمات قاليشويي‌ها نداشتند.
به گفته وي اين شرايط باعث شده درخواست خدمات قاليشويي ۷۰ تا ۸۰ درصد كاهش يابد و قاليشويان تقريبا به بيكاري مطلق نزديك شده‌اند.
شايد بخواهيد بخوانيد: دندان مصنوعي
بيش از ۳۰۰۰ نفر بيكار شدند
رئيس اتحاديه قاليشويان تهران با بيان اينكه تا قبل از شيوع كرونا نزديك به ۴۰۰ واحد صنفي فعال بودند كه در هر واحد (به جز بهمن و اسفند هر سال) به طور معمول بين ۲۰ تا ۳۰ نفر مشغول فعاليت بودند، تصريح كرد: اكنون با توجه به كاهش سفارش‌ها بيش از ۳۰۰۰ نفر بيكار شده‌اند و درآمد قاليشويان از اسفند سال ۱۳۹۸ تاكنون حداقل ۸۰ درصد كاهش داشته و تقريبا در مرز ورشكستگي قرار دارند.
نمي‌توانيم امرار معاش كنيم چه رسد به پرداخت ماليات!
محمدي همچنين خاطرنشان كرد: در شرايطي كه واحدهاي قاليشويي درآمدي ندارند ملزم به پرداخت ماليات شده‌اند. حداقل حمايت از اين صنف، بخشودگي ماليات براي واحدهايي است كه درآمدي نداشته‌اند. اين بنگاه‌ها درآمدي براي امرار معاش ندارند چه رسد به پرداخت ماليات.
رئيس اتحاديه قاليشويان تهران، شب عيد سال جاري نيز از افزايش ۲۵ تا ۳۰ درصدي نرخ نسبت به سال قبل و همچنين كاهش ۴۰ درصدي تقاضا به دليل شيوع ويروس كرونا خبر داده و به مشتريان هشدار داده بود كه فريب واحدهاي بدون مجوز را نخورند.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.